    From: "Tiger" <c...@a...waw.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mloda CD.
    Date: Sat, 18 Jun 2005 13:56:12 +0200

    > inaczej, wlasnie tak zdaje sie zrobimy. Wiec jesli interesuje
    > Cie jak to bedzie wygladalo, to dam znac na grupie ;-)

    Najwazniejsze, zeby jej nie odebrali dziecka. Poszukalem troche w Internecie
    instytucji, ktore moglyby w jakis sposob w.m. dziewczynie pomoc. I tak:

    1) Społeczne gimnazjum i liceum Szkoła Myślenia Twórczego w Zielonej Górze -
    dyrektor Danuta Konatkiewicz; z tego, co powiedziałaś, dziewczyna jest
    utalentowana - pewnie nie ma matury... więc warto zadbać już teraz o jej
    edukację - póki jest koniec roku szkolnego i jest z kim w liceum rozmawiać o
    przyszłym roku szkolnym. Szkoła ta "otwiera otwiera swoje bramy dla uczniów,
    którzy osiągają skcesy w nauce, ale ze względów finansowych nie mogą
    kształcić się w szkołach niepublicznych." Jezeli nie to liceum, to jakies
    panstwowe. Spoleczne przyszlo mi do glowy, poniewaz w spolecznych liceach
    najczesciej tego typu sytuacje zyciowe sa powodem zorganizowania danej
    osobie konkretnej pomocy, ktora daje jej przyszlosc.

    Poza tym, o ile dobrze pamietam, jezeli dziewczyna rozpocznie dalsza nauke,
    beda przyslugiwac jej alimenty od rodziny. Niestety, nie znam drogi prawnej
    (bo prawnikiem nie jestem... :( ).

    http://www.izg.pl/?page=aktualnosci&id=216
    http://www.slo.zgora.pl

    65-419 Zielona Góra
    ul.Sowińskiego 27
    stacjonarny: (068) 324 28 66
    komórkowy: 606 41 53 59
    fax: (068) 324 28 66
    W PILNYCH SPRAWACH
    (068) 325 32 21
    604 64 99 35
    e-mail: l...@s...zgora.pl
    e-mail: d...@s...zgora.pl

    2) TERENOWY KOMITET OCHRONY PRAW DZIECKA W ZIELONEJ GÓRZE
    Adres:
    ul. B. Piaskowa 9 E,
    65-204 Zielona Góra
    Tel./Fax.: (0-68) 324 49 00
    E - mail : t...@p...onet.pl

    http://tinyurl.com/9r7z7 - tutaj jest opisana ich dzialalnosc. Powinni
    pomoc.

    3) Staraj sie zalatwiac jak najwiecej spraw z jej udzialem i wrecz tak,
    jakbys uczyla jej, jak sie skutecznie przebijac do osob, ktore moga jej
    pomoc. Nie rob jej "prezentow" w postaci podanych na tacy zalatwionych w
    100% spraw. To jest jak narkotyk - rodzi postawy roszczeniowe i jest
    strasznie trudne w pozniejszych relacjach. Ona musi zaczac umiec
    samodzielnie walczyc o interesy - swoje i swojego dziecka. Nie mowie o
    odpepowieniu na sile, bo na pewno jakas pomoc na poczatek jej jest
    super-potrzebna... Ale trzeba dziecku uswiadomic, ze znalazla sie na
    glebokiej wodzie i tylko calkowita mobilizacja jej wlasnych sil i nadziei
    moze dac jej start w zycie przez najblizszy, chyba najtrudniejszy w jej
    zyciu rok.

    Chociaz tyle... sciskam dlon.

    Tiger