  • Data: 2007-08-25 18:45:16
    Temat: Re: Mieszkanie, zameldowanie, bez aktu notarialnego ?
    Od: "Rajmund Wrotek" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:faosra$abi$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "MK" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > witam!
    >
    > aby się zameldowac musisz przedstawić dokument poświadczający twoje prawo
    > do władania tym lokalem, np. akt notarialny nabycia lokalu, umowa najmu,
    > itp., albo zgodę pisemną właściciela, głównego najmcy, itp.
    >
    > bez tego nic nie zrobisz - uwierz mi - ja zmieniałem ostatnio stałe
    > miejsce zameldowania i bez aktu notarialnego lub innego dokumentu
    > poświadczającego prawo do władania lokalem albo zgody właściciela nie
    > zameldował bym się w nowo kupionym lokalu
    >
    > pzdr

    Art. 9. 1. Przy dopełnianiu obowiązku meldunkowego należy przedstawić dowód
    osobisty, a w uzasadnionych przypadkach - inny dokument pozwalający na
    ustalenie tożsamości.

    2.
    2a. Przy zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące
    należy przedstawić potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zgłaszającej pobyt
    stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące, dokonane przez właściciela lub
    inny podmiot dysponujący tytułem prawnym do lokalu, oraz, do wglądu,
    dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu tego podmiotu. Dokumentem
    potwierdzającym tytuł prawny do lokalu może być umowa cywilno-prawna, wypis
    z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny
    dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu.

    2b. Zameldowanie w lokalu służy wyłącznie celom ewidencyjnym i ma na celu
    potwierdzenie faktu pobytu w tym lokalu.

    3. Osoba niepełnoletnia nieposiadająca dokumentu stwierdzającego tożsamość
    przedstawia odpis skrócony aktu urodzenia.

    4. Osoby podlegające powszechnemu obowiązkowi obrony przedstawiają wojskowy
    dokument osobisty (potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji
    przedpoborowych) w celu zamieszczenia w nim stosownych wpisów dotyczących
    obowiązku meldunkowego.