    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mieszkanie własnościowe i dług w banku.
    Date: Tue, 23 Oct 2007 16:11:58 +0200

    On Tue, 23 Oct 2007, Myszkin wrote:

    > Czy bank może odebrać komuś mieszkanie warte 260 tys, za dług ok 20
    > tys?

    Nie tak.
    Bankowi będzie się należało 20 tysięcy.
    Plus zwrot kosztów (a prawnik kosztuje itp).
    No i w razie "sądowego" obrotu sprawy dojdzie:
    - wynagrodzenie komornika
    - niekoniecznie optymalna, czyli spokojna i rzetelna sprzedaż - jak
    komornik wystawi na licytację, to cena może niska być. Bo kto
    będzie chętny do kupienia mieszkania, które jeszcze nie jest
    zwolnione za przyzwoitą cenę?

    > Czy polskie prawo na to pozwala?

    Co rozumiesz przez "odebrać"?
    W przykładzie jak wyżej pieniądze uzyskane ze sprzedaży mieszkania
    (a przy licytacji zajętego mieszkania to NIEKONIECZNIE będzie odpowiadało
    podatkowemu znaczeniu "wartości rynkowej"...) pójdą na pokrycie
    ww. kosztów (ale ja nie jestem prawnikiem, mogłem coś jeszcze przeoczyć)
    i reszta dla dłużnika.
    IMVHO - jak grozi komornik, to lepiej zdecydowanie SAMEMU podjąć
    kroki zapobiegawcze.
    Czyli po kolei:
    - ugodę z bankiem, jak się nie da to
    - pożyczkę w innym banku, jak się nie da to
    - sprzedaż mieszkania i zapłacenie długu.

    Przy sprzedaży oczywiście są opłaty (notariusz) i podatki...

    > Jest uczciwa, wpadła w długi przez naiwność, podżyrowała duży kredyt
    > pseudo-przyjaciółce, która uciekła z pieniędzmi zagranicę.

    :(

    pzdr, Gotfryd