    From: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Maseczki - jak to wygląda w prawie innych krajów?
    Date: Tue, 14 Apr 2020 09:59:30 +0200
    <5e9316ff$0$510$65785112@news.neostrada.pl> <r73m28$5m8$1@gioia.aioe.org>
    <5e95619b$0$17359$65785112@news.neostrada.pl>

    > Tylko "kop się z koniem" co kilka kilometrów.

    > Szczerze mówiąc, to tak naprawdę nic nie wiemy. politycy opowiadają, co
    > któremu "ślina na język przyniesie". Pojawiają się jakieś wypowiedzi
    > naukowców, ale są różne i niejednoznaczne. Nie wiadomo, komu zaufać.

    różne są co do przewidywań,np na temat tego jak bardzo uodparnia przed
    ponownym zakażeniem przejście choroby. Natomiast niektóre ustalenia, te,
    które da się potwierdzić są jednoznaczne. Ze względu na rozmiar
    działalności wirusa jak i sposób działania, zwykła kwarantanna nie
    zadziała. 100% kwarantanna (tu okres jest różny, ale chyba nie
    widziałem by ktoś podawał dłuższy niż 1 miesiąc) na całej ziemi byłby
    skuteczny, tylko, że to oznacza, że nikt z nikim się kontaktować nie
    może, więc nie działają służby i wszystko inne. Więc to nie byłoby
    dobre, bo ilość zgonów byłaby większa niż przy pomyśle Brytyjczyków na
    szybkie zakażenie większości społeczeństwa.

    Dlatego zalecenia są raczej takie, że czekamy właśnie na uodpornienie
    się społeczeństwa albo szczepionkę. Jednocześnie starając się
    kontrolować ilość zakażeń, tak by służba zdrowia dała radę. W tym czasie
    dbanie o odporność własną, a więc dużo czasu na słońcu oraz ruch
    fizyczny jest jak najbardziej wskazany. Taką drogę wybrali Niemcy,
    Czesi, Austriacy i Duńczycy. Korea i Tajwan natomiast radzą sobie w inny
    sposób, tam w zasadzie wszystko działa, są po prostu wyłapywane i
    izolowane osoby zakażone, aby wyzdrowiały. Jest też Szwedzki
    eksperyment, takie połączenie azjatyckiego i tego do czego doszli w
    europejskich krajach wcześniej wymienionych.

    U nas natomiast jest bałagan niesamowity, wiem to rozmawiając z osobami
    w rodzinie, które pracują w szpitalach i tam o ile w jednoimiennych
    sytuacja zaczęła być opanowana, to w innych przy tworzeniu oddziałów
    jest "wielka improwizacja", nikt nad tym nie panuje, a pomysły są z
    tylka i przychodzą z góry. Sytuacja jest taka, że słyszę o opowieściach,
    że szefowie tak przekształcanych oddziałów w ramach protestu idą na
    zwolnienie, nie chcą firmować tego co się dzieje, bo jest znowu bez
    sensu (np jedyna droga komunikacyjna nie pozwala oddzielić tego oddziału
    od innych oddziałów). To, że u nas nie ma obecnie drugich Włoch,
    zawdzięczamy ponoć (przynajmniej taką tezę wysunęło część naukowców i
    prowadzą badania w tym kierunku) szczepieniom przeciw gruźlicy, które u
    nas obowiązkowe są nadal, natomiast w krajach zachodnich zrezygnowano z
    nich w latach 70. Okazuje się, że któryś ze składników tej szczepionki
    daje większą odporność przy styku z tym wirusem.

    --
    http://kaczus.ppa.pl