    From: Łukasz Kalbarczyk <l...@t...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Date: Sat, 11 Oct 2008 18:45:15 +0200

    Dnia Sat, 11 Oct 2008 08:31:45 +0200, Alek napisał(a):

    > Jadę autem, środek nocy, droga szeroka, prosta i kompletnie
    > pusta. Ale obowiązuje ograniczenie prędkości. Jest też policjant
    > z radarem albo fotoradar i następuje pomiar. Stwierdzono
    > przekroczenie dopuszczalnej prędkości. I co, mandat się należy
    > czy niekoniecznie? Formalne ograniczenie prędkości zostało
    > naruszone, ale o społecznej szkodliwości (Art. 1 § 1 kw) nie ma
    > mowy. Jest więc wykroczenie czy nie ma?
    > Podobnie z przejściem na czerwonym świetle na pustym skrzyżowaniu
    > i jeszcze parę innych sytuacji da się znaleźć.

    Często na takich pustych skrzyżowaniach są tragedie...

    Nie żebym popierał mandaty, sam dostałem w wakacje
    za 76 w miejscowości przy pełnej widoczności w dzień
    (Wąbrzeżno, taka wio... miejscowość w kujpom),
    gdzie w W-wie taka prędkość jest na przykład codziennością
    i był to pierwszy i jedyny mandat przez 9 lat jeżdżenia.
    Ale cóż, oni nigdy dalej niż w Toruniu nie byli, to czego wymagać.
    Stał sobie pan policjant z radiowozem (jeden - można w pojedynkę???)
    i miał radar. Mierzył każdego i każdego zatrzymywał - takie ma życie,
    współczuję mu, sporo ludzi robi w kółko to samo, żeby się utrzymać.

    Rozumiem, gdybym dostał miesiąc temu za skręcanie w lewo
    i niespojrzenie czy coś jedzie z prawej (tym razem tylko usłyszałem
    klakson, na szczęście tamten kierowca wykazał się dużym przewidywaniem
    i zwolnił sporo już przed skrzyżowaniem, a może jechał przepisowe 50,
    ale mógł we mnie walnąć centralnie). I mimo, że jeżdżę raczej dobrze,
    póki co bezkolizyjnie, to zdarzają mi się gorsze dni (wtedy miałem troszkę
    wycieńczony organizm przez bolący od kilku dni brzuch), więc nie wiadomo,
    czy ten wyjeżdżający na teoretycznie pustą szosę też takiego dnia nie ma.

    Wykroczenie jest, dobrą wolą policjanta będzie przymknięcie oka...

    --
    ŁK (2008-10-11 18:36:30)