  • Data: 2008-10-11 15:42:13
    Temat: Re: Mandat za prędkość - czy zawsze należny?
    Od: Tristan <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 październik 2008 11:44
    (autor Alek
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <gcpsi9$62l$1@news.onet.pl>):

    > Poza tym nie mówię o szaleństwie a'la Zientarski tylko np. 70/50.

    Wszystko jest szaleństwem. I nie, nie mówcie mi, że ,,ojejku, jejku noga mi
    drgnęła i pojechałem 51km/h'', bo radary są ustawiane na grubo więcej. A
    poza tym, każde 5km/h więcej robi kolosalną różnicę w bezpieczeństwie, o
    czym się może każdy przekonać jadąc na tor i zapisując się na zajęcia z
    doskonalenia jazdy. Za to każde 5km/h więcej daje praktycznie zerowe zyski
    w dojeździe do celu. Do tego wystarczy zrobić prosty eksperyment w dowolnym
    miejscu... Ja ostatnio jechałem z Rudy Obślizgłej do Zabrza za Lką...
    jechaliśmy 50km/h w porywach nawet 40. Wiecie kogo spotkaliśmy na
    skrzyżowaniu koło Temedu? Wszystkich idiotów, którzy nas wyprzedzali na
    przejściu, w poprzek podwójnej ciągłej i walczyli ostro powyżej 80. czy te
    trzy samochody prędzej warte są zostania zabójcą?

    Ja jeżdżę po drogach 18 lat i mam masę złych nawyków, bo mnie uczono na
    kursie PJ źle, wręcz koszmarnie. Dopiero teraz pracuję nad tymi nawykami...
    Jednym z nich było też przekraczanie prędkości... Może nieduże, ale
    jednak... Tylko po zajęciach na torze i po przeprowadzeniu prób, wyszło mi,
    że ryzykowanie życia dla zysku 2 minut jest szaleństwem.

    Więc nie, panie i panowie, nie ma normalnych przekraczających prędkości. To
    wszystko są nasze odchyły w psychice. Podświadome ale też niestety często
    świadome.

    --
    Tristan