  • Data: 2012-10-20 01:19:50
    Temat: Re: Mam prawo wiedzieć?
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2012-10-20 00:12, Użytkownik Tomasz Pyra napisał:

    > Archiwizowana mowa zajmuje jakieś 3kpbs.
    > Jeżeli przeciętnie założymy 600minut miesięcznie daje to 162MB na
    > zapamiętanie całego roku.
    > Cena pamięci dyskowej do zapamiętania takiej ilości danych to na dziś
    > jakieś 3gr.

    Ja bym tego tak optymistycznie nie liczył, do ceny twardego dysku dolicz
    infrastrukturę i koszty musisz pomnożyć, kolejny raz je pomnożysz przez
    ilość lat a potem przez ilość abonentów. I już nie jest mało ani tanio.

    > Nie jest to więc ani drogie, ani niemożliwe - nawet zakłądając faktyczny
    > koszt kilkukrotnie wyższy.
    >
    > Trudno powiedzieć czy faktycznie operatorzy archiwizują dane wstecz - przy
    > braku takich wymagań ze strony prawnej, pewnie nikomu się nie chce.
    > Za to podłuch na rządanie możliwy jest w pełni automatycznie - przy bardzo
    > dużej ilości takich rządań które muszą realizować operatorzy, są systemy
    > automatyczne. Czyli jeden klik i wszystko się nagrywa.

    Jesteś pewny ?
    A te dane to będziesz zapisywał w jakimś wybranym mieście czy
    w każdej stacji bazowej ?