  • 1. Data: 2012-10-17 11:54:27
    Temat: Mam prawo wiedzieć?
    Od: "Garg07." <g...@i...pl>

    Ostatnio głośno jest o tym, że policja / prokuratura z lubością żąda od
    operatorów udostępniania bilingów itd. A czy osoby którym się sprawdza
    bilingi i inne jakieś tam dane od operatorów GSM mogą się u swojego
    operatora zapytać, czy byli inwigilowani? W BIK możesz sprawdzić, czy byłeś
    sprawdzany ;)

  • 2. Data: 2012-10-17 12:07:10
    Temat: Re: Mam prawo wiedzieć?
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 11:54, Garg07. pisze:

> [...]
    > bilingi i inne jakieś tam dane od operatorów GSM mogą się u swojego
    > operatora zapytać, czy byli inwigilowani?

    Oczywiście - nie ma takiego zakazu.

    > W BIK możesz sprawdzić, czy byłeś sprawdzany ;)

    Jak w BIK-u sprawdzi Cię policja to o tym się nie dowiesz.

    --
    spp

  • 3. Data: 2012-10-17 12:42:39
    Od: "CPL" <n...@s...com>

    > Oczywiście - nie ma takiego zakazu.

    Znając podejście operatorów, to skoro mogą ale nie muszą - takich danych nie
    udostępniają. Poza tym, na logikę - jeśli przestępca wiedziałby, że policja
    zainteresowała się jego numerem byłby do przodu ...

    > Jak w BIK-u sprawdzi Cię policja to o tym się nie dowiesz.

    To policja sprawdza kogokolwiek w BIK itd? A nie raczej bank przy okazji
    brania kredytu czy karty kredytowej?

  • 4. Data: 2012-10-17 12:53:10
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2012-10-17 12:42, CPL pisze:

    > Znając podejście operatorów, to skoro mogą ale nie muszą - takich danych
    > nie udostępniają. Poza tym, na logikę - jeśli przestępca wiedziałby, że
    > policja zainteresowała się jego numerem byłby do przodu ...

    Tyle że nie o to chodziło w pytaniu? ;)

    > To policja sprawdza kogokolwiek w BIK itd? A nie raczej bank przy okazji
    > brania kredytu czy karty kredytowej?

    Sądzisz że Policja nie ma ustawowego prawa do korzystania z pomocy BIK-u
    w określonych przypadkach?

    --
    spp

  • 5. Data: 2012-10-17 15:24:38
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Sądzisz że Policja nie ma ustawowego prawa do korzystania z pomocy BIK-u
    > w określonych przypadkach?

    NA zdrowy rozsądek sensowniej sparwdzić w BIK i potem sie zwrócić do tych
    kilku banków, co pytały, niż wysyłąć zapytanie do wszystkich.

  • 6. Data: 2012-10-17 16:37:46
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 17/10/2012 10:54, Garg07. wrote:
> [...]
    > bilingi i inne jakieś tam dane od operatorów GSM mogą się u swojego
    > operatora zapytać, czy byli inwigilowani? W BIK możesz sprawdzić, czy

    NIe wiem jak jest w PL ale w niektorych krajach EU operator nawet nie
    wie czy policja sprawdza/podsluchuje abonenta...
    do wyguglania: "Lawful interception"
    c.

  • 7. Data: 2012-10-17 17:14:18
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    > NIe wiem jak jest w PL ale w niektorych krajach EU operator nawet nie wie
    > czy policja sprawdza/podsluchuje abonenta...
    > do wyguglania: "Lawful interception"

    A przypadkiem operator nie jest zmuszony przechowywać nagrań przez rok?

  • 8. Data: 2012-10-17 18:28:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "Cezar" napisał w wiadomości grup
    >
    > A przypadkiem operator nie jest zmuszony przechowywać nagrań przez rok?

    W Polsce? Na pewno nie. Zresztą jak sobie wyobrażasz przechowywanie
    wszystkich rozmów przez operatora przez rok? Policz, ile to by wyszło
    bajtów :-)

  • 9. Data: 2012-10-17 18:45:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > W Polsce? Na pewno nie. Zresztą jak sobie wyobrażasz przechowywanie
    > wszystkich rozmów przez operatora przez rok? Policz, ile to by wyszło

    troche
    co nie znaczy, ze sie nie da.

  • 10. Data: 2012-10-17 18:47:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > troche
    > co nie znaczy, ze sie nie da.

    A ile to Twoim zdaniem tym razem bedzie to "trochę"?