  • Data: 2012-10-20 00:12:34
    Temat: Re: Mam prawo wiedzieć?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 17 Oct 2012 18:28:43 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > W Polsce? Na pewno nie. Zresztą jak sobie wyobrażasz przechowywanie
    > wszystkich rozmów przez operatora przez rok? Policz, ile to by wyszło
    > bajtów :-)

    Archiwizowana mowa zajmuje jakieś 3kpbs.
    Jeżeli przeciętnie założymy 600minut miesięcznie daje to 162MB na
    zapamiętanie całego roku.
    Cena pamięci dyskowej do zapamiętania takiej ilości danych to na dziś
    jakieś 3gr.

    Nie jest to więc ani drogie, ani niemożliwe - nawet zakłądając faktyczny
    koszt kilkukrotnie wyższy.

    Trudno powiedzieć czy faktycznie operatorzy archiwizują dane wstecz - przy
    braku takich wymagań ze strony prawnej, pewnie nikomu się nie chce.
    Za to podłuch na rządanie możliwy jest w pełni automatycznie - przy bardzo
    dużej ilości takich rządań które muszą realizować operatorzy, są systemy
    automatyczne. Czyli jeden klik i wszystko się nagrywa.