    From: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Małoletni sam w domu
    Date: Tue, 18 Jan 2005 23:58:03 +0100

    Użytkownik "Wojciech Żyliński" <g...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:csjfp6$2r1$1@inews.gazeta.pl...
    > Maloletni przebywa sam w domu poniewaz zarabia on, wykonujac rozne uslugi
    > informatyczne.
    dzisiaj roznie bywa

    Miasto w ktorym mieszka od niedawna jego matka, a takze jej
    > maz, nie zapewni mu nalezytego dostepu do informacji, a takze kontaktow z
    > klientami. Jedyne co maloletni 'przeskrobal' to zaniedbanie obowiazku
    > szkolnego poprzez opuszczenie ok. 60 godzin lekcyjnych (+/- 1,5 tygodnia)
    > ciagu semestru, a takze kilka 1 z przedmiotow. Maloletni nie jest karany
    ani
    > notowany na Policji.

    proponowalabym na poczatek porozmawiac z synem i mysle , ze pewnie juz do
    takiej rozmowy doszlo , jak widzi ta sprawe odnosnie poprawy ocen i
    obecnosci w szkole? , jakie sa szanse by cos sie zmienilo na plus nastepnie
    rozmawialabym z dyr. i pedagogiem szkolnym przedstawiajac sytuacje i
    zareczenie, ze dojdzie do poprawy ... w przypadku najgorszej opcji gdy
    sprawa trafi do sadu rodzinnego to tez zachowac spokoj poniewaz tam bedzie
    mozliwosc przedstawienia sytuacji a co do wieku dziecka ? hm jest to wiek i
    sytuacja taka , ze pewnie znajda sie ugodowe rozwiazania a i sad moze
    zobowiazac rodzicow do lepszej troski i czestych kontaktow w tym ukladzie
    jaki powstal , nie sadze by wyniklo cos bardzo zlego z tej sytuacji poza
    tym ,ze wobec nieletniego mozna zastosowac nadzor kuratora ale wszystko
    zalezy od tego co powie jeszcze nieletni jak on bedzie przedstawial ta
    sytuacje , czemu sie opuscil w szkole itp jesli oczywiscie sprawa wejdzie o
    demoralizacje ., czemu tak wlasnie pisze ? w pierwszym poscie napisales , ze
    szkola chce poprawy dla dziecka bo w innym przypadku napisze do sadu ...maja
    dwie mozliwosci wystapienia do sadu a mianowicie o przejawy demoralizacji
    poniewaz on opuszcza szkole ale to wydaje mi sie maloprawdopodobne jesli
    jest tak jak napisales powyzej ile to jest godzin i jakies tam jedyneczki z
    przedmiotow wiecej postawilabym na wniosek opiekunczy czyli o ograniczeniu
    wladzy rodzicielskiej i ustanowienie kuratora opiekunczego . Jednak wszystko
    to czas tylko czas do uzyskania pelnoletnosci .

    Sandra