  • Data: 2006-09-09 11:44:47
    Temat: Re: MP3, kasety i kwestia legalności?
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-09-2006 o 13:17:49 BarMan <b...@i...pl> napisał(a):

    > Mam parę kaset magnetofonowych Beatlesów (oryginalnych jakby kto pytał,
    > z okładką i nalepką na pudełku). Jednak z duchem czasu, chciałbym
    > posłuchać tych utworów na mp3. Czy - jeśli utwory na kasecie są
    > legalnego pochodzenia - mogę ściągnąć z Internetu ich odpowiedniki na
    > mp3? Jak to wygląda z prawnego punktu widzenia wtedy? Kasety nie są
    > wieczne, a to tylko te same utwory, tylko w innej postaci. Podkreślam,
    > że chciałbym ściągnąć tylko te utwory, które mam na kasecie a kasety są
    > legalnie kupione.

    Troszke obok tematu:
    - wyprodukowanie kasety to znacznie bardziej kosztowny proces niz
    produkcja plyty kompaktowej
    - koncowy produkt jest 2-3 razy tanszy od plyty kompaktowej
    - wszelkie oplaty po drodze powinny byc identyczne ... tantiemy i inne
    - sprzedawcy zaslaniaja sie tymi oplatami jako glownym powodem wysokiej
    ceny kompatkow

    Jak to jest mozliwe, ze kaseta magnetofonowa jest tansza od plyty CD? Moze
    pominalem jakies dodatkowe oplaty, ktorymi oblozone sa tylko kompakty?
    Ktos wyjasni to dziwne zjawisko?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik