    From: Piotr <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: MOPS chce ode mnie wyrwać kasę na ojca (długie)
    Date: Mon, 21 May 2007 22:31:55 +0200

    Dnia 21-05-2007 o 21:44:50 Johnson <j...@n...pl> napisał(a):

    > Wiesz co to ubezpieczenie? Ty nie płacisz za leczenie innych ludzi tylko
    > "przymusowo" :( ubezpieczasz swoje własne zdrowie. Zresztą ja tego
    > ubezpieczenia i tak nie popieram.

    Szkoda, że dyskusja ucieka zupełnie od meritum.
    Doskonale wiem czym jest ubezpieczenie bez względu na to czy jest
    przymusowe czy dobrowolne.
    Widzę, że masz mylne pojęcie o nim. W świetle Twoich słów wygląda, jakbyś
    faktycznie ze swojej polisy zdołał uskładać kwotę w tym wypadku niezbędną
    do wykonania jakieś bardzo skomplikowanej terapii medycznej. Niestety tak
    nie jest (no może się mylę i płacisz potęzne sumy składki na NFZ to
    wówczas zwracam honor).
    Inny przykład ubezpieczenie, skoro nie rozumiesz jego idei. Ostatnio miał
    miejsce wypadek drogowo kolejowy pod Olsztynem. Zawinił kierowca
    ciężarówki. Efektem kolizji straty materialne, bo o nich tylku tu
    wspominam, dwa wagony osobowe oraz lokomotywa elektryczna do kasacji -
    łączna wartość kilka milionów zł. Przykładowo właściciel ciężarówki płacił
    za nią OC przez 10 lat niech będzie nawet po 5000 zł/rocznie = 500tys. zł.
    Kwota ta niestety nie jest w stanie pokryć strat materialnych
    poszkodowanego, skąd zatem towarzystwo ubezpieczeniowe weźmie na to
    pieniążki ?

    > J.w. tylko nazywa się ubezpieczenie emerytalne :( Też nie popieram. Moi
    > rodzice nie otrzymywaliby emerytury (gdyby otrzymywali) dlatego że ty
    > płacisz, lecz dlatego że oni płacili stosowane składki gdy pracowali.
    > A do ZUS podobno wpłacasz na własną emeryturę, indywidualne konta
    > emerytalne podobno miały być ...

    Jesteś w błędzie. Większa część składek aktualnie płaconych idzie nie na
    indywidualne konta emerytalne, a na bieżące wypłaty dzisiejszycyh
    emerytówe. Taki system emerytalny nazywa się systemem solidarności pokoleń
    - na pewno w sieci możesz znaleźć wiele publikacji na ten temat aby się
    dokształcić w tym względzie.

    > A biologi i pasożytach nic nie powiesz?

    O również i tam znajdziedz coś dla siebie. Jest tam na pewno coś o
    małpach. Jesteś zwolennikiem likwidacji opiekuńczego charakteru Państwa, a
    może nawet samej instytucji państwa, to za wszasu zaznajom się o warunkach
    życia na drzewach. polecam również znakomity program TV W. Cejrowskiego.

    > Twój ojciec i masz wobec niego zobowiązania rodzinne. I tyle.

    W świetle prawa owszem, moralnie żadnego.
    Zanim coś jeszcze napioszesz, zastanów się tak przez chwilkę mocno, gdyby
    taka sytuacja dotknęła Ciebie, pewnie szcześliwca, któremu udało się
    dorastać w pełnej rodzinie, któremu nic nie brakowało, czy nie szukałbyś
    jakiegoś sensownbego rozwiązania ?

    Bo tak sobie wymyślił jakiś polityk ? Ojciec ma emeryture, a że mu nie
    wystarczy na luksusowy pensjonat...? Ja też jako dziecko nie miałem
    luksusów właśnie dzięki niemu.
    Nie jestem za tym aby ktoś się dorzucał do jego utrzymania.
    Prosiłem m.in. o radę czy da się sprawić np. aby został przeniesiony do
    osrodka o niższym standardzie, a więc i kosztach tak aby nie było potrzeby
    dokładania.

    --
    Piotr