  • Data: 2007-05-21 21:11:57
    Temat: Re: MOPS chce ode mnie wyrwać kasę na ojca (długie)
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr pisze:

    > Szkoda, że dyskusja ucieka zupełnie od meritum.

    Meritum jest takie że powinieneś płacić i raczej nie widać szans by tego
    uniknąć.

    > Widzę, że masz mylne pojęcie o nim. W świetle Twoich słów wygląda,
    > jakbyś faktycznie ze swojej polisy zdołał uskładać kwotę w tym wypadku
    > niezbędną do wykonania jakieś bardzo skomplikowanej terapii medycznej.

    Nie bój się, rozumiem. Polisa to nie skarpeta, tylko gra hazardowa.

    > Inny przykład ubezpieczenie, skoro nie rozumiesz jego idei.

    Oczywiście. Mógłbyś wskazać fragment z którego wynika że nie rozumiem?
    Mam wrażenie że jest raczej odwrotnie.

    > Ostatnio miał miejsce wypadek drogowo kolejowy pod Olsztynem. Zawinił kierowca
    > ciężarówki. Efektem kolizji straty materialne, bo o nich tylku tu
    > wspominam, dwa wagony osobowe oraz lokomotywa elektryczna do kasacji -
    > łączna wartość kilka milionów zł. Przykładowo właściciel ciężarówki
    > płacił za nią OC przez 10 lat niech będzie nawet po 5000 zł/rocznie =
    > 500tys. zł. Kwota ta niestety nie jest w stanie pokryć strat
    > materialnych poszkodowanego, skąd zatem towarzystwo ubezpieczeniowe
    > weźmie na to pieniążki ?

    Ze swoich przychodów ... co nie oznacza że odszkodowanie zapłacą inni.
    Zapłaci to firma bo tak sie umówiła z ubezpieczonym, który składki płacił.

    > Jesteś w błędzie. Większa część składek aktualnie płaconych idzie nie na
    > indywidualne konta emerytalne, a na bieżące wypłaty dzisiejszycyh
    > emerytówe.

    Ojej, to politycy tak kłamią ;) ?
    A miało być tak pięknie ...

    > Taki system emerytalny nazywa się systemem solidarności pokoleń - na pewno w sieci
    możesz znaleźć wiele publikacji na ten temat
    > aby się dokształcić w tym względzie.

    Żałosne ...

    > O również i tam znajdziedz coś dla siebie. Jest tam na pewno coś o
    > małpach. Jesteś zwolennikiem likwidacji opiekuńczego charakteru Państwa,
    > a może nawet samej instytucji państwa, to za wszasu zaznajom się o
    > warunkach życia na drzewach. polecam również znakomity program TV W.
    > Cejrowskiego.

    Też żałosne ...
    Choć Cejrowski jest super :)

    > W świetle prawa owszem, moralnie żadnego.

    I w świetle prawa i w świetle moralności.
    18 lat piechotą nie chodzi i jest to na pewno więcej niż lat których
    ojciec się wymigiwał.

    > Zanim coś jeszcze napioszesz, zastanów się tak przez chwilkę mocno,
    > gdyby taka sytuacja dotknęła Ciebie, pewnie szcześliwca, któremu udało
    > się dorastać w pełnej rodzinie, któremu nic nie brakowało, czy nie
    > szukałbyś jakiegoś sensownbego rozwiązania ?

    Pomiając już to, że nic nie wiesz o mojej rodzinie, to skąd pomysł że ja
    w twojej sytuacji zachowywałbym się tak jak ty? Nie każdy ma w głowie to
    co ty.

    > Bo tak sobie wymyślił jakiś polityk ? Ojciec ma emeryture, a że mu nie
    > wystarczy na luksusowy pensjonat...? Ja też jako dziecko nie miałem
    > luksusów właśnie dzięki niemu.

    Wiele ludzi nie ma luksusów w dzieciństwie, a i później. Taka karma.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com