    From: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Lokdałny
    Date: Wed, 26 Jun 2024 09:21:36 +0200

    W dniu 25.06.2024 o 23:25, Shrek pisze:

    > Tak samo jak całą resztę, tylko prościej - do pracy nie chodzą w
    > fitnesach też nie stanowią jakiejś istotnie widocznej grupy. Za to w
    > kościołach...

    Dla ciebie twoja rodzina to statystyka.
    Dla mnie moja nie.

    > Bo pisałeś że naukowcy nie popierają obozów koncentracyjnych. Nie wiem
    > skąd ci to do głowy przyszło - nie oczekuj że ja ci wyjaśnię.

    Więc wyjaśnij jak ty byś izolował tych wrażliwych staruszków.

    > No a jednak zmieniło zasady. Zamiast kościołów gdzie istotną częśc
    > uczęszczających stanowi grupa ryzyka zamknięto siłowni, fitnesy i
    > gastronomę, gdzie raczej uczęszczają ludzie, którzy generalnie na kowid
    > nie umierali.

    Ale roznosili. Wystarczy, że nieumierający po siłowni pójdzie do
    kościoła. Czyli na pilates tak, ale do kościoła zakaz?

    Ale jak że to tak? Zakazywać młodym chodzenia do kościoła? Przecież oni
    generalnie na kowid nie umierali...

    > Co dlatego? Dlatego grup ryzyka praktycznie ograniczenia nie dotyczyły?

    Dlatego, żeby dotyczyły wszystkich. A nie, że gorszych dotyczyły, a
    lepszych nie dotyczyły.
    Czego jeszcze nie rozumiesz?

    > Ja bym nie zakazywał tylko rekomendował.

    Rekomendowałbyś żeby np. Tomasz Kaczanowski zakładał maseczkę w
    autobusie, żeby nie kaszlał na staruszków jadących do kościoła?
    Jestem pewien, że z własnej woli dostosowałby się do twojej rekomendacji.

    > A czemu? Bo seniorzy w
    > zdecydowanej większości mieszkają sami

    Tak, wiem. Ludzie to statystyka.

    > i jak nie będą na fitnes chodzić
    > to się tam nie zarażą.

    Dlaczego zdrowym seniorom chcesz zabronić chodzić na fitness, a młodym nie?

    > Podobnie z pacjentami z poważnymi deficytami
    > odporności - nikt z tego powodu miasta nie zamyka - izoluje się pacjenta
    > a nie wszystkich do okoła.

    Faktycznie, to dokładnie taka sytuacja o której dyskutujemy...
    Serio?

    > Nie wynika.

    Wynika.

    > Lokdałn nie jest po to żeby ludzie nie chorowali (bo i tak
    > zachorują) tylko żeby nie chorowali poważnie na raz, przekraczając
    > możliwości systemu opieki zdrowotnej.

    No nareszcie.
    Brawo.
    Cieszy, że sam do tego doszedłeś.

    > Skoro w szpitalach lądóją seniorzy
    > to na niich należy się skupić

    Czyli jak?
    Dowiem się w końcu?

    Z litości pominę fakt, że nie tylko seniorzy.

    > a nie na pozostałych grupach - bo udawanie
    > że zamnięcie siłowni i gastronomi oraz praca zdalna dotyczy seniorów

    Przecież dotyczy.
    Chcesz seniorów zamknąć w obozach i otoczyć drutem kolczastym?
    Jak chcesz zrobić, żeby nie dotyczyło?

    > Ludzie w wieku przedemerytalnym nie obciążali szpitali w istotny sposób.

    Jak nie jak tak?
    Masz 100 miejsc w szpitalu, 100 zajętych przez staruszków.
    Przyjechał jeden w wieku przedemerytalnym.
    Obciążył istotnie, czy ten jeden, to tylko nieistotna statystyka?

    > I który był adresowany do niewłaściwych grup.

    I nie ma szans żebyś w końcu napisał, jak ty byś zaadresował do
    właściwych grup?

    > Ale są szacunki - naukowcy szacowali - wyszło im że od mało, przez wcale
    > aż po że więcej poświęcono niż ocalono.

    Pokaż te szacunki.

    > Chcesz powiedzieć, że zrójnowano
    > gospodarkę, edukację i zdrowie psychiczne społeczeństw i nikt nie wie
    > jak to miało zadziałać i czy zadziałało i to są naukowe podstawy - "nie
    > wiemy"?

    Chcę powiedzieć, że nikt nie widział co się stanie, czy po wszystkim,
    jak nikt nic nie będzie robił, niech się dzieje wola nieba, to czy w
    ogóle będzie jakaś gospodarka.

    > Szury wiedziały;)

    Oczywiście.
    Ziemia się zatrzęsła, wulkan wybuchł - no przecież mówiliśmy, że
    wybuchnie... tylko idiota mógł nie zauważyć, że ziemia się zatrzęsła...
    Ziemia się zatrzęsła, wulkan nie wybuchł - no przecież mówiliśmy, że nie
    wybuchnie... poprzednio jak się zatrzęsła, to też nie wybuchł - więc
    wiedzieliśmy...
    Szury wiedziały. To oczywiste.

    > Szukać?

    Szukaj.

    > Tylko nie miej potem pretensji, że to nie z instytutu kocha w
    > języku getego:P

    Jeżeli to nie będzie w stylu wróża Macieja, to nie będę miał.

    A szury miały rację.
    Piotr