  • Data: 2023-05-10 09:37:00
    Temat: Re: Lokalizator
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Drona stracić łatwo. Może wpaść na przeszkodę, może spaść i się rozbić,
    > może się utopić. może wylądowac daleko od operatora i ktos go zajumie.
    > Ktoś go strąci kamieniem. Niekonicznie musi mieć to coś wspólnego z
    > brakiem lokalizatora.

    Ustalmy, o czym piszemy, pisząc o lokalizatorze? Jak kilkadziesiąt lat
    temu bawiliśmy się w modele rakiet, to zawsze był problem z odzyskaniem
    tej wracającej z "kosmosu". Ze względów bezpieczeństwa za "kosmodrom"
    robiły takie łąki nad rzeką i potem czasem trudno było znaleźć w
    krzakach. Wymyśliłem taki "lokalizator" w formie kilkumetrowej jaskrawej
    wstążki, która wyskakiwała z głowicy razem ze spadochronikiem. Jak nawet
    sama rakietka wpadła w krzaki, to wstążka leżała na krzakach i ułatwiała
    lokalizację. Tyle, że te rakietki nie latały jakoś strasznie daleko i
    przez lornetkę obserwowaliśmy rejon lądowania.

    Nie wiem, jak daleko oni tego DRON-a wysyłali. Jak pisałem już problemem
    może być nie tyle sama lokalizacja, co przesłanie sygnału do "centrali".
    Jeśli był poza zasięgiem radia, to może leżeć gdzieś, gdzie nie ma
    zasięgu GSM i nawet, jeśli ma lokalizator, to DRON wie, gdzie jest, ale
    my nie :-)

    --
    (~) Robert Tomasik