  • Data: 2006-01-24 23:01:32
    Temat: Re: Lojalka w pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *Jotte* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Nie rozumiem tej kwestii. Nigdzie nie twierdziłem, że taki związek
    > istnieje. Cóż to za manipulacja?

    Trochę nie chce mi się wracać do rzeczy, które są trzeciorzędne, ale
    problem wziął się z tej wymiany zdań:

    ">>> W ogóle nie ma przepisów o tym co może być podstawą wypowiedzenia

    > Ostatni raz czytałem kp wczoraj, czytam go codziennie od 2 lat, jednak
    > zawsze twierdzę, że mogę czegoś nie dostrzec. Proszę wskaż mi,
    > który rozdział przynosi katalog przyczyn, dla których pracodawca może
    > wypowiedzieć umowę o pracę?

    Nie ma takiego katalogu. Ale w KP masz kilka przyczyn (upadłość,
    likwidacja, ciężkie naruszenie obowiązków, utrata zdolności itd.).
    Troche jest nie mów, że nie ma."

    Chodzi mi o to, że kodeks mówi o tym, że pracodawca wypowiadając
    umowę o pracę ma pracownikowi podać przyczynę ale sam kp nie mówi
    jakie to są przyczyny; dlatego też nie możesz mówić, że nie może
    być przyczyną odmowa wyrażenia zgody na zawarcie umowy o zakazie
    konkurencji bo nie ma takiego przepisu.
    Pracodawca wskazuje przyczynę (jeśli musi), pracownik może odwołać się
    do sądu. Jeśli pracodawca poda za przyczynę odmowę zawarcia takiej
    umowy i będzie w stanie to prawidłowo uzasadnić przed sądem to
    wszystko będzie OK.
    Dla mnie EOT, mamy nowy dzień :-)

    --
    pozdrawiam, Olgierd