  • Data: 2006-01-24 23:09:50
    Temat: Re: Lojalka w pracy
    Od: Olgierd <n...@n...problem> szukaj wiadomości tego autora

    Osoba przedstawiająca się jako *Paweł Sakowski* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Powiadomić prokuraturę. Numer artykułu kk będzie zależał od środków użytych
    > do zmuszenia (inaczej groźby karalne, inaczej pobicie).

    No wiesz co, na to jeszcze nie wpadłem - pobicie jako argument
    przemawiający za podpisaniem umowy o zakazie konkurencji ;-P

    > jeśli umowa nie
    > będzie zobowiązywać byłego pracodawcy do wypłaty odszkodowania za
    > powstrzymywanie się od konkurencji -- taka jest wg. orzecznictwa SN
    > sprzeczna z zasadami współżycia społecznego (swobodą zawierania umów) i
    > można fakt jej istnienia spokojnie po odejściu z pracy ignorować.

    No z zasadą swobody kontraktowania to akurat nawet taka umowa byłaby
    zgodna, ale za to niezgodna z prawem.
    Klauzula o zakazie konkurencji, w myśl której pracodawca nie musi
    płacić odszkodowania nie jest klauzulą o zakazie konkurencji.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    gsm: 502DEFUNK || JID: o...@j...org