  • Data: 2006-01-24 16:06:41
    Temat: Re: Lojalka w pracy
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:pan.2006.01.24.15.51.44.170816@olgierd.gov.pl Olgierd
    <n...@n...problem> pisze:

    > W takim przypadku niedopuszczalne byłoby późniejsze zawarcie takiej
    > umowy, tymczasem wariant taki dopuszczają sądy.
    Byłoby. To po prostu zmiana warunków wynikających z umowy o świadczenie
    pracy.

    > Umowa o zakazie
    > konkurencji nie jest elementem treści stosunku pracy, dlatego też trwa
    > (wiąże) nawet po rozwiązaniu umowy o pracę.
    Niemniej jest z nim powiązana. Nie można na gruncie KP zawrzeć umowy o
    zakazie konkurencji bez powiązania jej z umową o pracę.

    > Ostatni raz czytałem kp wczoraj, czytam go codziennie od 2 lat, jednak
    > zawsze twierdzę, że mogę czegoś nie dostrzec. Proszę wskaż mi,
    > który rozdział przynosi katalog przyczyn, dla których pracodawca może
    > wypowiedzieć umowę o pracę?
    Nie ma takiego katalogu. Ale w KP masz kilka przyczyn (upadłość, likwidacja,
    ciężkie naruszenie obowiązków, utrata zdolności itd.). Troche jest nie mów,
    że nie ma.

    Jotte