    From: "RandallFlagg" <r...@w...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Lista osob podlegajacych wezwaniu na rozprawe"
    Date: Sat, 4 Jul 2009 15:53:37 +0200

    Jest troche inaczej niz napisales, wniosek w trybie 335 k.p.k. ( nie 355 ) -
    skladany jest przez oskarzonego, na etapie postepowania przygotowawczego i
    wowczas kierowany jest akt oskarzenia z wnioskiem w 335 k.p.k. oczywisccie
    jesli zachodza przeslanki z tego artyk. i dopiero wowczas sad podejmuje
    decyzje, w ktorej moze zaakceptowac wniosek lub nie, a w 387 k.p.k. jest to
    mozliwe do zakonczenia odbierania wyjasnien od oskarzonych a zatem nie jak
    piszesz przed pierwsza rozprawa bo inaczej nie byloby roznicy miedzy
    sposobem realizacji przepisow k.p.k. Pozdrawiam

    Użytkownik "piotrl" <p...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Chodzi o to, czy sąd może wydać wyrok bez wzywania świadków i
    przeprowadzenia postępowania dowodowego ?
    Jeśli o to, to są dwie możliwości albo wniosek w trybie 355 k.p.k.,
    albo w trybie 387 k.p.k., wszystko przed pierwszą rozprawą.

    Co do świadków to zależy co napisał prokurator. Czy wniósł o
    bezpośrednie przesłuchanie 50 świadków, czy
    wyraził zgodę na ujawnienie ich zeznań poprzez odczytanie bez
    przesłuchiwania.

    Sąd w zależności od tego co uzna za słuszne może sam decydować jakiś
    świadków wezwać, albo jakiś odczytać.
    Z mojego doświadczenia raczej wzywani są ci świadkowie, których
    prokurator wnioskował, bo wtedy odpada zarzut apelacyjny, że
    sąd nie kierował się zasadą bezpośredniości.

    Napisz dokładniej o co chodzi.