  • Data: 2009-07-02 21:05:45
    Temat: Re: "Lista osob podlegajacych wezwaniu na rozprawe"
    Od: piotrl <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Chodzi o to, czy sąd może wydać wyrok bez wzywania świadków i
    przeprowadzenia postępowania dowodowego ?
    Jeśli o to, to są dwie możliwości albo wniosek w trybie 355 k.p.k.,
    albo w trybie 387 k.p.k., wszystko przed pierwszą rozprawą.

    Co do świadków to zależy co napisał prokurator. Czy wniósł o
    bezpośrednie przesłuchanie 50 świadków, czy
    wyraził zgodę na ujawnienie ich zeznań poprzez odczytanie bez
    przesłuchiwania.

    Sąd w zależności od tego co uzna za słuszne może sam decydować jakiś
    świadków wezwać, albo jakiś odczytać.
    Z mojego doświadczenia raczej wzywani są ci świadkowie, których
    prokurator wnioskował, bo wtedy odpada zarzut apelacyjny, że
    sąd nie kierował się zasadą bezpośredniości.

    Napisz dokładniej o co chodzi.