eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoList polecony - sfałszowane potwierdzenie - przestępstwo czy nie?Re: List polecony - sfałszowane potwierdzenie - przestępstwo czy nie?
    From: "Tadeusz Grącikowski" <t...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: List polecony - sfałszowane potwierdzenie - przestępstwo czy nie?
    Date: Tue, 2 Jul 2002 14:12:39 +0200

    > Wezwanie na policję wymaga potwierdzenia odbioru, wobec czego można
    > domniemywać, że podrobiono podpis odbiorcy. Przeważnie tacy doręczyiele
    mają
    > płacone od każdego doręczonego pisma, więc i za doręczenie adresowanego do
    > Ciebie wezwania policja zapłaciła kilka złotych, gdyż została wprowadzona
    > błąd co do prawidłowego doręczenia pisma. Dlatego zgłoś się do osoby,
    która
    > Cię wzywała, zażądaj okazania potwierdzenia odbioru wezwania i jeśli
    > podejrzenia się potwierdzą od razu na policji złóż zawiadomienie o
> [...]

    Na policji komendant bardzo się oburzył informacją że podpisy są podrabiane,
    ale nie w sposób jakby wszyscy tego oczekiwali.
    To było coś w rodzaju "Co pani/pan mi tu sugeruje, że my podrabiamy
    podpisy????? (w wielkim tonie oburzenia).
    Wogóle nie chciał pokazać potwierdzenia, twierdząć że nie musi tego robić
    (według mnie mam prawo takie potwierdzenie zpbaczyć) i powiedział że skoro
    tak się stało to osoba wezwana może nie przychodzić (a to dziwne, że nie
    zależy im na tych, których wzywają). I dodał jeszcze że te zółte karteczki -
    jak nikogo nie ma w mieszkaniu - to odrywają i piszą na nich że nikogo nie
    zastali (pisze ta osoba która dostarczała zawiadomienie) (też to chyba jest
    niezgodne z prawem - oderwać karteczkę a list jakby rzucić pod drzwi)

    Na końcu, po zasugerowaniu że Ja (lub ktoś inny) sobie tego nie życze, żeby
    tak dostarczać wezwania, powiedział że to się więcej nie powtórzy (jakby
    wiedział że to jest nagminnie robione)

    Jeśli ktoś chce to moge podać gdzie takie numery policja robi (to już nie
    poerwszy taki przekręt tego komisarjatu)

    Nie wiem teraz co z tym fantem zrobić. dodam jeszcze że ta osoba podszła na
    to wezwanie w wyznaczonym terminie (jest uczciwa), i jak jej zabiorą to
    wezwanie to czy da się jeszcze coś w tej sprawie zrobić (ukarac winnych??)
    Wezwanie mogą zniszczyć i wypierać się że nic takiego nie zaszło.

    Pozdrawiam
    Tadeusz Grącikowski