eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    From: PD <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Date: Mon, 3 Jun 2024 07:50:44 +0200

    [...]

    > Ale czy to aby na pewno było tak bardzo oderwane od rzeczywistości? Nie
    > było czasami w tle jakiś przepychanek, gdzie pis skąpił na opieke
    > zdrowotną, za to jak widać nie skąpił na bagno kurskiego? Nie wpisywało
    > się to w jakieś przepychanki gdzie przewalano grube miliony a z
    > arogancją i pogardą traktowano opiekunów niepełnosprawnych osób?

    Nie. Wtedy nie było nic takiego w tle jako bieżącego tematu. Został
    wykreowany.

    > Zmusiła? Na zasadzie, że pis się zesrywał i robił to w sprzeczności i z
    > prawem i przyjetymi standardami, żeby zmaksymalizować szanse swojego
    > kandydata. Kaman :)

    Tak. Zmusiła. Chciał nie chciał, obowiązywały konkretne terminy.
    Obstrukcja opozycji spowodowała, że aby ich dotrzymać trzeba było
    złamać/nagiąć prawo. Albo wprowadzić stan klęski żywiołowej, tu też
    opozycja zacierała rączki, gdyż to rodzi pewne obowiązki państwa, trudne
    do dotrzymania, zatem świetna okazja żeby PiS się wyjebał w oczach
    wyborców. Tu nie było dobrego wyjścia. Tylko pamiętaj o kontekście w
    jakim to piszę, czyli tych trzech rzeczy których partia musi pilnować
    jak oka w głowie. W tym kontekście nie było dobrego wyjścia :)

    A tak przy okazji pospekuluję sobie, dlaczego wtedy w końcu PiS i PO się
    dogadali by przesunąć wybory na jesień, umożliwiając PO podmiankę
    kandydata. Przed podmianką Hołownia był mocno napompowany i dalej rósł.
    W zasadzie druga tura gwarantowana i perspektywy na wygraną w finale.
    Zatem panowie postanowili wpierw pozbyć się trzeciego gracza, a tylko
    podmianka Kidawa->Trzaskowski to umożliwiała. A dalej to już standard,
    wygra wasz czy nasz, nieważne, umiemy się w takiej sytuacji poruszać.
    Ważne że nikt trzeci w zupie nie będzie mieszał.

    > Że wysokiej klasy dyplomatą? Tak, myślę, że był. To przeciez nie jest
    > funkcja gdzie jej najbardziej krytyczna część to wykształcenie
    > kierunkowe i wiedza nt. procedur. Porównaj dowolnego pisowskiego
    > ministra SZ z Bartoszewskim, jeśli masz odwagę :)

    No to mówię, że mu niczego nie ujmuję. Mówię, że nie dlatego go wzięli
    bo był fachowcem, a dlatego że im dawał +10 do wizerunku.

    PD