eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLikwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji › Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
  • Data: 2024-06-03 11:53:02
    Temat: Re: Likwidujem CBA i powołujem Centralne Biuro Zwalczania Korupcji
    Od: PD <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pytanie, czy coś jest de facto modus operandi czy też jakimś wypadkiem
    > przy pracy. Jeśli przyjmiemy, że wszyscy świadomie kradną i z
    > premedytacja doją państwo, podatników, obywateli i nie ma w tym nic z
    > dobra kraju i ludzi, to nie da się w zasadzie iść z czymkolwiek do
    > przodu bez akceptacji tego faktu albo jakiejś trudnej do wyobrażenia
    > rewolucji. Przy czym nadal, jak bardzo by nam się to na poziomie
    > logicznym nie podobało i jak idiotycznie to nie zabrzmi, jednak chyba
    > lepiej być dymanym z klasą niż przez misiewicza. Jeśli jest to jedyna
    > alternatywa.

    A mamy jakieś przesłanki świadczące, że te różne tam co powychodziły na
    światło dzienne, to tylko wypadki przy pracy? ;) Nie szedł bym w
    skrajność, że wszyscy kradną i doją i nie ma w tym nic dla dobra kraju.
    Jak wcześniej pisałem, po prostu dobro kraju i obywateli ma najniższy
    priorytet. Interes partii i interes własny to 2 pierwsze miejsca, i
    jeśli coś z powyższych stoi w sprzeczności z dobrem państwa, to dobro
    państwa przegrywa. I niekoniecznie tu musi chodzić o złodziejstwo. Żeby
    odejść na chwilę od kradziejstwa, bo to powoli nudne sie staje.
    Polaryzacja społeczeństwa jest zdecydowanie wbrew dobru państwa i dobru
    ludzi, ale leży w interesie partyjnym. Rozumiem, że tu nie musimy się
    zastanawiać, czy podsycanie nastrojów społecznych przez wszystkie
    możliwe strony jest wypadkiem przy pracy czy modus operandi ;) Swoją
    szosą, gdybyśmy robili ranking na największe kurewstwo jakie politycy
    mogą zrobić swojemu państwu, to u mnie polaryzacja społeczeństwa bije na
    głowę złodziejstwo. Z klasą i bezczelne. Bo wszelkie podziały wewnętrzne
    osłabiają państwo, ze względu na to że cała para idzie w konflikty
    zamiast w rozwój. Już to przerabialiśmy. Kilkadziesiąt (czy tam ileś)
    lat analogicznej sytuacji, gdzie konflikty wewnętrzne były podsycane
    również przez zewnętrzne zainteresowane państwa (nie, teraz to
    niemożliwe, inne czasy i sami przyjaciele dookoła :-P ) doprowadziły
    państwo do niemocy, słabości i w konsekwencji do rozbiorów.

    PD