eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac › Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
  • Data: 2006-01-18 21:29:56
    Temat: Re: Licznik energii elektrycznej - jak zawalczyc z ZE zeby nie przegrac
    Od: "Gargamel" <s...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Niestety ale to ty nie zrozumiales. Nie zrozumiales budowy sieci
    > energetycznej. To nie jest zestaw bateryjka + zarowka, to nie zestaw
    > elektrownia + licznik + odbiorca.

    domyślam się że to nie układanka z klocków lego,
    ale czy ty mi sugerujesz że przez to skomplikowanie budowy gdzieś na kablach
    (czy gdzie indziej) jakaś czarodziejska różdżka zwalnia częstotliwość
    sieciową?

    > Czestotliwosc sieci nie moze sie zmieniac dowolnie, jest mniejwiecej stala
    > nie tylko w calym kraju, ale i w sasiadujacych.

    coś takiego przeczytałeś w tych książkach o sieciach elektroenergetycznych?
    (być może nie zauważyłeś słówek: "tak powinno być"),
    wybacz, ale w różnych częściach polski miałem okazję mierzyć (a nawet
    monitorować) parametry sieci (w kontakcie), i wybacz, ale nigdy ta
    częstotliwość nie była ani stała w czasie, ani równa 50Hz (zawsze była
    niższa, i wolnozmienna, z tego głównie powodu nie używam budzików
    synchronizowanych siecią:O)

    > A to co sadzisz o zmianach czestotliwosci i jej wplywu na pomiar mocy to
    > juz nie skomentuje...

    nie zmuszę cię, skoro nie potrafisz to lepiej zamilknąć:O)