    From: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Licencja na windowsa kupiona na Allegro
    Date: Thu, 07 Nov 2002 21:25:07 +0100

    Elita.pl/Astec SA/ASTEC SA/Arnold B. wrote:

    >Takim złodziejem może być jedynie pirat lub
    >ktoś kto nieuczciwie przejął - dystrybutor - lub też przywłaszczył
    >sobie - pirat - autorskie prawa majątkowe do utworu.

    Oprócz zrozumienia istoty kradzieży (nie jest to niezapłacenie komuś
    pieniędzy lecz zabranie prawa do ich zarabiania) dowiedziałam się właśnie,
    co w istocie robi pirat - otóż wchodzi on w posiadanie autorskich
    prawa majątkowych !

    >Nie pozbawiasz właściciela żadnego towaru,
    >ani prawa do zarobienia na nim, nie doszło więc do kradzieży.
    >Jednak doszło do nadużycia: samemu coś zyskałeś, natomiast za tą
    >korzyść nie wynagrodziłeś sprzedającego.

    Zapomniałam, że Arnold uważa za tzw. egzemplarz programu komputerowego
    płyty i pudełko w którym on jest. Więc ma rację - używając pirata
    rzeczywiście nie kradniemy w/w dóbr :)

    'Wczoraj do sklepu z oprogramowaniem graficznym i literaturą fachową
    włamali się nieznani sprawcy. Zabrano w sumie 3 kg papieru, 0,1 kg g farby
    drukarskiej i kilkanaście nośników CD.
    Ze względu na niewielką wartość zabranego towaru (85 zł) i na fakt,
    że nie pozbawiło to sklepu prawa do sprzedaży nie zakwalifikowano
    tego jako kradzieży i nie podjęto śledztwa.'

    >Wrzuciłbyś więc lepiej na luz i uświadamiał ludzi co do tego co robią
    >w sposób właściwy i odpowiadający rzeczywistości. I przyniesie to
    >lepsze efekty, niż oszołomstwo w postaci debilnego wyzywania innych
    >od złodziei. Bo nikt nie przejmuje się okrzykami człowieka używającego
    >nieadekwatnych i absurdalnych stwierdzeń.

    Proponuję zatem Arnoldzie, abyś założył Stowarzyszenie Debilnie Wyzwanych.
    Mam także propozycję Twojej nowej 'stopki':

    'Użytkowników pirackich kopii programów komputerowych,
    zainteresowanych otzymaniem należnego im odszkodowania
    za obrazę przez autorów Kodeksu Karnego zapraszam na stronę
    Stowarzyszenia Debilnie Wyzwanych: http://www.sdw.pl'

    A na tej stronie, standardowo: prezes, v-ce i skarbnik z fotkami,
    cytat z KK z tymi wyzwiskami i Twoim komentarzem, zapowiedzi licznych
    procesów, statut i wysokość składki członkowskiej.

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl