eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoLicencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania › Re: Licencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania
  • Data: 2008-06-18 16:40:59
    Temat: Re: Licencja na oprogramowanie w jęz. obcym / zwrot oprogramowania
    Od: "MarekN" <m...@p...usun.to.onet> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "PlaMa" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:g39con$gur$1@inews.gazeta.pl...
    > no właśnie. Idzie do sprzedawcy i mówi, że nie produkt jest niezgodny z
    > umową, ponieważ wymaga zaakceptowania licencji której użytkownik nie może
    > zrozumieć z powodu barier językowych. Klient prosi o doprowadzenie
    > produktu do stanu zgodnego z umową (polska licencja?), sprzedawca nie jest
    > w stanie tego zrobić, więc musi zwrócić kasę.
    >
    > To realne?

    Nie jest to realne, bo sprzedawca w prosty sposob wykaze, ze czescia umowy
    kupna - sprzedazy nie byla umowa licencyjna, a w szczegolnosci jej wersja
    jezykowa (ktora rozumie kupujacy). Gdyby podejsc do tematu jak proponujesz,
    w ten sam sposob kupujacy moglby powiedziec, ze tresc pomimo, ze po polsku
    nie jest dla niego zrozumiala i domaga sie od sprzedacy napisania tresci
    umowy jezykiem bardziej zrozumialym.
    Klient, co do zasady moze prosic o doprowadzenie zakupu do stanu zgodnego z
    umowa, ale... powinien powiedziec co jest niezgodne z umowa. (Zakladamy, ze
    umowa dotyczy oprogramowania, a nie pliku licencji w jezyku polskim). W
    takim przypadku sprzedawca moze po prostu odpowiedziec, ze program (byc moze
    rowniez nosnik) sa zgodne z umowa sprzedazy i bedzie po kwiatkach.

    Jest wg mnie jednak droga, ktora czasem mozna wykorzystac. Przyklad: Klient
    kupil oprogramowanie, ktorego licencja zezwala na wykorzystanie
    niekomercyjne, a sprzedawca zapieral sie, ze mozna wykorzystac komercyjnie.
    Wtedy rzeczywiscie mozna domagac sie zwrotu oplaty, wymiany na produkt z
    inna licencja itp.

    --
    marekN