  • Data: 2005-12-18 13:58:36
    Temat: Re: Lewy soft
    Od: "Jacek" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Z urzędu, "na wniosek" tylko wtedy, jeśli jesteś krewnym pokrzywdzonego.

    nie wiem czy dobrze zrozumiałem prawo autorskie od art. 115 do 119, ale nie
    ma tam wzmianki o ściganiu za używanie nielegalnego oprogramowania, a nawet
    jeśli jest to art. 122 mówi: Ściganie przestępstw określonych w art. 115,
    art. 116 ust. 1, 2 i 4, art. 117 ust. 1, art.118 ust. 1, art. 1181 oraz art.
    119 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    Wydaje mi się, że właściwszym byłby kodeks karny art. 268 i 268a ale tu też
    ściga się na wniosek pokrzywdzonego. Artykuły 269 i 269a raczej odpadają,
    pozostaje tylko art. 269b w związku z przestępstwami określonymi w innych
    artykułach. Czyli, jeśli dobrze zrozumiałem prawniczy bełkot to i tak zawsze
    z tyłu dupa i można używać nielegalnego oprogramowania do woli :-)

    Jacek