  • Data: 2007-06-08 10:46:09
    Temat: Re: Laptop za 1zł?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 08.06.2007 Paweł Kulesza <rokikulesza@wytnij_towp.pl> napisał/a:
    > Kupno towaru na aukcji nie jest sprzeczne z art 5. Problemem pozostaje
    > relacja ceny do wartości sprzętu - jednak licytacja to licytacja - mamy do

    Art. 5 mówi, że nie możesz czynić użytku z prawa jeśli będzie to sprzeczne
    z zasadami społecznymi lub społeczno-gospodarczymi tego prawa. MZ oznacza
    to, że nie możesz dochodzić swoich praw w związku z zawartą umową
    sprzedaży bo celem tych praw nie jest wyzyskanie oczywistej tu pomyłki czy
    braku zrozumienia przez sprzedawcę mechanizmów takiej licytacji.

    > dyspozycji cenę minimalną, cenę wywoławczą. Sprzedawca może powołać się na
    > błąd - jednak przez taki okres czasu w tylu aukcjach, profesjonalna firma
    > nie poprawiła by tego błędu? Takich spraw pewnie będzie coraz więcej ,
    > ponieważ sprzedawcy żałują kilku zł na cenę miminalną a wystawiają aukcję od
    > 1zł- ponieważ takie aukcje są ciekawsze.

    Kwestia profesjonalizmu stanowi MZ argument przemawiający za uznaniem tej
    umowy, ale nie wiem czy to się w tym wypadku tak łatwo da zastosować, bo
    kwestia popełnienia samego błędu jest chyba dość oczywista dla strony
    kupującej.

    --
    Marcin