  • Data: 2007-06-08 11:25:05
    Temat: Re: Laptop za 1zł?
    Od: "Paweł Kulesza" <rokikulesza@wytnij_towp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 5 mówi, że nie możesz czynić użytku z prawa jeśli będzie to sprzeczne
    > z zasadami społecznymi lub społeczno-gospodarczymi tego prawa. MZ oznacza
    > to, że nie możesz dochodzić swoich praw w związku z zawartą umową
    > sprzedaży bo celem tych praw nie jest wyzyskanie oczywistej tu pomyłki czy
    > braku zrozumienia przez sprzedawcę mechanizmów takiej licytacji.

    Ale to nie jest wyzysk. Jak ktoś coś wystawia za 1zł to znaczy, że tyle
    najmniej chce za to otrzymać. To w kwestii prawnej. Oczywistą rzeczą jest,
    że sprzedawca otrzymać chce znacznie większą kwotę, jednak ja mam prawo
    kupić coś co jest wystawione na aukcję, do której mam dostęp i domagać się
    wywiązania z umowy od drugiej strony.

    Oczywistą rzeczą jest, że sprzedawca się nie pomylił. To jest chwyt - jakich
    jest wiele. Niestety jest to bardzo nieuczciwa gra. To co robią sprzedawcy
    na allegro to jest jedna wielka tragedia. Wymyślają swoje zasady, tworzą
    swoje prawo konsumencki - a co najgorsze większość ludzi pokornie się z tym
    zgadza i siedzi cicho w razie jakichkolwiek problemów.

    > Kwestia profesjonalizmu stanowi MZ argument przemawiający za uznaniem tej
    > umowy, ale nie wiem czy to się w tym wypadku tak łatwo da zastosować, bo
    > kwestia popełnienia samego błędu jest chyba dość oczywista dla strony
    > kupującej.

    Czego innego oczekuje się od kogoś kto sprzedaję stary telewizor ze strychu
    a czego innego od osoby, która prowadzi firmę handlową. Jednak to nie jest
    tutaj moim zdaniem najważniejsze, niezłomny argument moim zdaniem stanowi
    to, iż jest podana cena - od iluś tam tygodni czy miesięcy taka sama - na
    wielu aukcjach. Gdyby to był błąd to byłby już dawno poprawiony.
    Podejrzewam, że niejedna osoba mogła nawet kupić taki towar (może nie na tej
    konretnej aukcji, bez podbijania przez znajomych itp) a sprzedawca wypinając
    się co najwyżej dostał negatywa.

    Od czasu do czasu chyba zapoluję na takie okazje:)