  • Data: 2003-02-03 08:49:48
    Temat: Re: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Telesfor Baudot napisał:

    > No tak. Znacznie lepiej robić dla sądów opinie nie ujęte w tabelach tylko
    > płatne godzinowo. A jak się ma jeszcze jakis tytuł naukowy to stawka jest
    > całkiem niezła. A godzin może byc dużoooo.....

    I czy to nie jest demoralizujące?
    Pracujemy dla wymiaru sprawiedliwości a zmusza się nas do drobnych
    kantów w rodzaju "zapoznanie sie z aktami sprawy - zajeło mi 2 godziny,
    piszemy że 4". Bo inaczej za prace na wykonanie której złozyło sie iles
    tam lat studiów i praktyki dostaje sie psie grosze.
    I wszyscy mrugaja sobie porozumiewawczo bo "jakoś trzeba żyć".
    Pamietam moja pierwsza opinię - strasznie byłam przejeta bo to "biegły
    sądowy" (jeszcze wtedy ad hoc) brzmi dumnie i takie tam. Ja taka
    małolata bo tu inni biegli same dziadki.
    Policzyłam sumiennie co do minuty, kwota wyszła smieszna i sędzia
    prywatnie zdziwił sie że tak mało policzyłam, "mogła panie wziąć dwa
    razy więcej, strony były na to przygotowane".
    Przeciez to sie nóz w kieszeni otwiera...
    Zreszta hurda stawki - jak mam w perspektywie dostać te pieniadze za rok
    a może i dłużej to uczucie jest takie jakbym pracowała za darmo.

    A potem sie skarżą że coraz mniej biegłych, starzy się wykruszają a
    młodych nie ciągnie. Ciekawe czemu?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk