  • Data: 2003-02-04 08:18:29
    Temat: Odp: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:0777.0000016d.3e3e73cd@newsgate.onet.pl...

    > A co to ma do rzeczy odnośnie wynagrodzenia? Gdyby wszyscy biegli,
    zwłaszcza
    > psychiatrzy i psychologowie złożyli rezygnację, to wymiarowi
    sprawiedliwości
    > groziłaby zapaść. Zresztą nawet biegły z listy, nie mówiąc już o ad hoc,
    może
    > odmówić przyjęcia zlecenia.

    > Jednak wszyscy cenią biegłych z dużym doświadczeniem i wiedzą, czego nie
    można
    > nabyć po zaledwie kilku latach pracy. W przypadku urządzania "łapanki z
    ulicy"
> [...]

    Jestem biegłym z jednej z dziedzin techniki i do tego nie na liście tylko ad
    hoc. Sądy z ćwierci Polski przekazują mnie sobie z "rączki do rączki", bo
    taka jest posucha. Dostaje sprawy, w których mam obejrzeć urządzenie i
    stwierdzić czy 6 lat temu działało prawidłowo. Z tego 2 lata zajmuje sądowi
    poszukanie biegłego. Tak więc działa tutaj prawo popytu i podaży. Pracuję
    bardzo wolno ;) Honorarium opiewa zwykle na średnią płacę krajową
    (miesięczną) o czym sąd jest zawczasu informowany. I gdyby jeszcze chciał
    płacić w terminie poniżej 12 miesięcy.

    Tak więc sytuacja biegłych nie jest jednakowa.

    Telesfor Baudot (T...@p...onet.pl)
    http://tele2001.republika.pl