  • Data: 2003-02-03 09:48:38
    Temat: Odp: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b1laen$aef$...@n...tpi.pl...
    > Użytkownik Telesfor Baudot napisał:
    > I czy to nie jest demoralizujące?

    co takiego ? to ,że jest to dodatkowym zatrudnieniem i nie z przymusu nikt
    od górnie nie narzuca osobie by została bieglym ..

    > Pracujemy dla wymiaru sprawiedliwości a zmusza się nas do drobnych
    > kantów w rodzaju "zapoznanie sie z aktami sprawy - zajeło mi 2 godziny,
    > piszemy że 4".

    no właśnie niekiedy kant polega na tym ,że się dobrze zagadnienia nie zna a
    na bazie w sumie akt wydaje się opinie ...oczywiscie w zależności o jakiej
    sprawie mówimy...
    zawsze byłam temu przeciwna biegły wydaje mi się w niektórych przypadkach
    powinien wydawać opinie na bazie jakiś analiz badan ...wydaje mi się ,ze na
    okoliczność sprawy i zadanych np. pytan a nie prosi o akta i po przeczytaniu
    dopasowuje sobie pewne stwierdzenia i opinie ... to jeśli chodzi o niektóre
    wydane buble w sprawie ...no ale jest biegłym...

    Bo inaczej za prace na wykonanie której złozyło sie iles
    > tam lat studiów i praktyki dostaje sie psie grosze.

    czy to nie jest czasem dodatkowa praca ? i oczywiście obowiązkowa przecież
    można złożyć rezygnacje czyż nie?

    > I wszyscy mrugaja sobie porozumiewawczo bo "jakoś trzeba żyć".\

    tu widze lekką przesade :-)

    > Pamietam moja pierwsza opinię - strasznie byłam przejeta bo to "biegły
    > sądowy" (jeszcze wtedy ad hoc) brzmi dumnie i takie tam. Ja taka
    > małolata bo tu inni biegli same dziadki.

    widziałam dużo opiń a i wiele zwracałam do poprawy z błędami ...niechlujnie
    wykonanych ...

    > Policzyłam sumiennie co do minuty, kwota wyszła smieszna i sędzia
    > prywatnie zdziwił sie że tak mało policzyłam, "mogła panie wziąć dwa
    > razy więcej, strony były na to przygotowane".

    tak niekiedy tak bywało ale nie teraz ...teraz księgowe mają obowiązek i
    sędziowie dobrze analizowac na bazie przepisów ile się należy ...uważam,że
    to jest jakas prawidłowością ponieważ jak nam wiadomo sprawy sądowe to
    sprawy ludzkie w wielu wypadkach zwolniane od kosztów itd. a praca biegłego
    opiera się na chęci i zgłoszeniu się do tego typu czynności ,które
    oczywiście podlegają później obowiązkowi ....bo jak wiadomo gdy się taki nie
    stawi to musi sie tez wytłumaczyć ,nie może odmówić ale rezygnacje jak sie
    cos nie podoba może złożyć ...

    > Przeciez to sie nóz w kieszeni otwiera...
    > Zreszta hurda stawki - jak mam w perspektywie dostać te pieniadze za rok
    > a może i dłużej to uczucie jest takie jakbym pracowała za darmo.

    należy ponaglac i są przepisy o odsetkach ,ponaglac i jeszcze raz ponaglac

    > A potem sie skarżą że coraz mniej biegłych, starzy się wykruszają a
    > młodych nie ciągnie. Ciekawe czemu?

    a tego nie powiedziałabym lista jest dosyć długa ...

    Sandra