  • Data: 2003-02-03 14:16:08
    Temat: Re: Kwota bazowa dla biegłych
    Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > płatne godzinowo. A jak się ma jeszcze jakis tytuł naukowy to stawka jest
    > całkiem niezła. A godzin może byc dużoooo.....

    A jakim cudem? My piszemy rachunki za badania ambulatoryjne wg. Dz.U.nr.któryś
    tam, i to wychodzi 144 zł. Wymiar sprawiedliwości zaniża do 77 zł brutto. Po
    zapłaceniu podatku zostaje niewiele ponad 50 zł. Taryfikator godzinny
    obowiązuje mnie tylko przy udziale w przesłuchaniu, które może trwać góra 3
    godz. To 27 zł jest oczywiście kwotą brutto :). Potem trzeba umówić się np. z
    małolatem na badania psychometryczne, policzyć wyniki testów, przeczytać akta,
    zrobić wywiad z matką delikwenta, sporządzić opinię na komputerze, wydrukować i
    to wszystko za dodatkowe 50 zł. Póżniej już za darmochę trzeba stawić się w
    sądzie do obrony opinii. Sąd za stawiennictwo nie płaci, nie zwraca kosztów
    dojazdu i... uważaj zazdrośniku - utraty zarobków związanych ze zwolnieniem z
    pracy i stawiennictwem w sądzie. Ale biznes, prawda? :))).I jeszcze jedno -
    obecnie wymiar sprawiedliwości nie płaci za tytuł naukowy. Dlatego ja biorę
    obecnie tylko sprawy, o które ktoś mnie bardzo, bardzo grzecznie prosi, lub
    sprawy rozwojowe, za które można skosić od 1000 zł wzwyż, np. sprawa
    molestowania seksualnego i deprawacji z krakowskiego "Klubu Dzieci Niczyich",
    gdzie trzeba było stwierdzić wiarygodność zeznań kilkunastu dzieciaków. Osobna
    działka to prace ambitne, głośne i dla biegłego wysoce prestiżowe, np. tej
    nauczycielki Marioli Myszkowskiej, która zabiła 11-to letnie dziecko kochanka.
    I wtedy pracuje się faktycznie za półdarmo /50 zł/, chociaż w UE za jedną
    ekspertyzę biegły może żyć przez miesiąc na wysokim poziomie.
    Leda