    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kwiaciarnia - kwiaty i gwarancja
    Date: Tue, 13 Feb 2007 11:08:38 +0800
    Sender: a...@n...agh.edu.pl

    Dnia 12.02.2007 aViga <v...@w...gg> napisał/a:
    > Czasami klient przychodzi nastepnego dnia po zakupie np bukietu roz i
    > wyzywa, ze roze mu zwiedly
    [..]
    > Takich przypadkow jest malo, srednio jeden na miesiac a czasem jeden na
    > kwartal, gdyz jak pisalam wczesniej mamy towar mozliwie
    > najlepszy i najzwiezszy, kwiaciarnia ma swoja renome.... nie mozemy pozwolic
    > sobie sprzedawac stare smieci

    To jak macie tę całą renomę to mnie naprawdę dziwi, że nie możecie
    odpuścić tego jednego zakupu na miesiąc. Renoma to nie tylko jakość
    towaru, ale też jakość obsługi klienta.

    > Co w takim przypadku?
    > Jakie sa prawa kupujacego?

    O ile nie ma jakiś przepisów szczególnych (nie jestem świadom, ale nie
    wykluczam) to obowiązuje Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r.
    (Dz. U. 141 poz. 1176) która stawia was w dość niekorzystnej sytuacji.
    Proponuje użyć google i zapoznać się z jej treścią.

    > Jaka mam gwarancje, ze kwiaty po zakupie byly szybko wstawione do wody?
    > Jaka mam gwarancje, ze zakupione kwiaty nie zmarzly kupujacemy gdyz dlugo
    > trzymal je w aucie gdy mamy mroz?
    > Jaka mam gwarancje, ze kwiaty nie byly oparte o kaloryfer ?

    Żadnej, takoż wasz klient odnośnie waszej renomy i tego co za nią idzie.
    Obydwie strony w okreslonym zakresie działają na zasadzie ryzyka, przy
    czym prawo faworyzuje tu raczej konsumenta.

    > Prosze o pomoc, jak uniknac takich sytuacji, moze jakas wywieszke w sklepie
    > zamiescic ?

    Nie pomoże żadna wywieszka. Przy zakupie niekonsumenckim, gdy w grę
    wchodzi rękojmia, odpowiedzialność sprzedawcy można wyłączyć.

    > Jest cos takiego jak gwarancja na kwiaty? Albo gwarancja na zakupione wybki
    > czy zakupionego kotka w sklepie zoologocznym?

    Przy zakupie konsumenckim obowiązuje MZ ww. ustawa. Przy niekonsumenckim
    odnośnie zwierząt są przepisy szczególne vide Art. 571. KC.

    --
    Marcin