  • Data: 2021-10-28 23:59:38
    Temat: Re: Kviat: państwa narodowe to już przeżytek
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.10.2021 o 23:34, A. Filip pisze:
    > podstawić im autokary do Niemiec *jeśli Niemcy zadeklarują ich
    > przyjęcie* .

    Ja tu niczego cynicznego nie widzę. Od początku mówię, że powinno się
    ustalić, co chcą Niemcy. Jeśli Niemcy chcą i mogą ich legalnie przyjąć
    (bo nie chce mi się zastanawiać, czy mogą), to ganianie się z nimi po
    bagnach nie ma sensu. To są ludzie, a nie bydło. Wsadzić w pociąg i
    wysadzić w Berlinie. Skoro są na Białorusi, to tam bym wysłał ów pociąg.
    Co więcej, to można zamiast via Białoruś ich wozić, wozić ich
    bezpośrednio do Niemiec samolotami.

    Jeśli Niemcy ich nie chcą, to po pierwsze po co im przyznają socjal,
    skoro wiadomo, że nie mogli wejść legalnie? Jakby Niemcy im ochrony i
    socjalu nie przyznawali, to nie byłoby problemu. Sami pójdą z naszej
    granicy. Jeśli uważamy, że należy ich przyjąć, to ogłosić warunki.
    Chętni niech się zgłaszają do naszych przedstawicielstw dyplomatycznych.
    Dostaną wizę. Legalnie wjadą.

    Moim zdaniem winę za całe to zamieszanie (nie tylko na naszej wschodniej
    granicy) ale w ogóle na zewnętrznej granicy Unii ponoszą kraje, które
    nielegalnym imigrantom przyznają socjal - wiem o Niemczech, ale nie
    wykluczam, że inne też. Prowokują ich do naruszania prawa. Jakby
    warunkiem czegokolwiek był legalny wjazd, to sami by się po stempelek na
    polskim punkcie w kolejce ustawiali i jeszcze pilnowali, żeby czasem
    strażnik nie zapomniał.

    --
    Robert Tomasik