    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurier UPS zgubil przesylke 'Express', ubezpieczona.
    Date: Wed, 24 Aug 2011 10:45:12 +0200

    >Użytkownik "Gonzo" napisał w wiadomości grup

    >przedmiot sprzedalem przez gumtree. Nie mam zadnego potwierdzenia, oprocz
    >przelewu na konto. Skoro przesylke ubezpieczylem na kwote 360zl to nie
    >powinni
    >mi oddac 360zl? Tak na logike. Poczta jakos nie ma z tym problemow i zwraca
    >zadeklarowana wartosc.

    Nadając paczkę poprzez ups miałeś opcję "deklarowana wartość"
    I tam jest napisane jak byk:
    "Pomoc
    Zadeklarowana wartość
    Wprowadź wartość zadeklarowaną paczki. Wartość zadeklarowana paczki wyznacza
    maksymalną odpowiedzialność za zgubioną lub zniszczoną paczkę. W przypadku
    paczek bez wskazanej wartości zadeklarowanej odpowiedzialność firmy UPS jest
    ograniczona do 100,00 USD (lub odpowiednika tej kwoty w walucie lokalnej).
    Podając wartość zadeklarowaną w systemie wysyłkowym firmy UPS, za dodatkową
    opłatą możliwe jest zadeklarowanie wyższej wartości przesyłki (jednak nie
    wyższej niż limit określony dla danego kraju).
    Wartość wysyłanego towaru można określić na podstawie faktury, paragonu,
    wyceny lub sprawdzonej wartości podobnego produktu. Koszt ewentualnego
    zastąpienia towaru stanowi wartość zadeklarowaną."

    Więc nie wiem z czym masz problem

    -- Pozdrawiam

    Kris