    From: Szerr <s...@g...peel>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kurator oświaty wezwał ochronę i wyrzucił mnie siłą
    Date: Fri, 18 Aug 2006 19:16:12 +0200

    Dnia Fri, 18 Aug 2006 18:57:20 +0200, Robert Tomasik w wiadomości
    <news:ec4rib$c2e$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał(a):

    > Skoro nie da się ustnie, to na papierze.

    Da się ustnie, ale trzeba petenta wysłuchać i spróbować pojąć, o co mu
    chodzi.

    > Jak to odmówił rozpoznania. Pisałeś, że rozpoznał i odmówił okazania Ci tego
    > dokumentu.

    Okazało się, że on do dzisiaj nie wiedział, o co ja prosiłem.

    > Czyli miał Ci pootwierać szafki, byś sobie sam sprawdził, czy nie leży gdzieś?
    > Czy masz jakiś inny pomysł realizacji w praktyce Twojego pomysłu.

    Owszem.
    1. Trzeba za pomocą pytań ustalić, o co petentowi dokładnie chodzi.
    2. Potem trzeba zastanowić się, czy jest to osiągalne natychmiast, czy nie.
    3. Jeżeli nie, trzeba to petentowi _wiarygodnie_ wyjaśnić, pouczając go
    uprzejmie, że w takiej sytuacji można usiąść przy stoliku i napisać
    wniosek.

    Kurator nie wykonał nawet punktu pierwszego.

    --
    Sz.