  • Data: 2003-03-06 08:30:00
    Temat: Re: Kupno mieszkania w zadluzonej spoldzielni mieszkaniowej
    Od: Lechu <k...@s...yahoo.com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 05 Mar 2003 20:30:09 +0100, Lechu <d...@g...pl> wrote:

    >Planuj? kupi? mieszkanie na rynku wtórnym. Upatrzony przeze mnie lokal
    >ma status spó?dzielczo - w?asno?ciowego. Niewielka spó?dzielnia do
    >której nale?y, niestety ma d?ugi zabezpieczone na rzecz banku
    >hipotek?.
    >
    >Spó?dzielnia wystawi mi za?wiadczenie o tym ?e mieszkanie jest w
    >ca?o?ci sp?acone. Jakie jest bezpiecze?sto (lub niebezpiecze?stwo)
    >zakupu tego lokalu?
    >
    >W Ustawie o Spó?dzielniach Mieszk. mamy:
    >
    >Art. 44. 1. Z chwil? ustanowienia odr?bnej w?asno?ci lokali w
    >nieruchomo?ciach stanowi?cych w?asno?? spó?dzielni mieszkaniowych
> [...]
    Boj? si? takiego scenariusza:
    - bank zmusza do upad?oœci spó?dzielni?,sp. przestaje istnieae, bank
    zajmuje nieruchomoœae za d?ugi
    - stosuje sie art 17^18 - wszystkie mieszkania staj? si? odr?bn?
    w?asnoœci? cz?onków jednoczeœnie
    - na mocy art 44 p. 4 d?ugi spó?dzielni przechodz? na jej by?ych
    cz?onków
    - no i mam przechlapane ...

    Lechu