  • Data: 2003-03-05 21:18:57
    Temat: Re: Kupno mieszkania w zadluzonej spoldzielni mieszkaniowej
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Lechu" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:s9ic6vgetnqf0e29br78ojsnaqkqr8egsq@4ax.com...
    > Planuję kupić mieszkanie na rynku wtórnym. Upatrzony przeze mnie lokal
    > ma status spółdzielczo - własnościowego. Niewielka spółdzielnia do
    > której należy, niestety ma długi zabezpieczone na rzecz banku
    > hipoteką.
    >
    > Spółdzielnia wystawi mi zaświadczenie o tym że mieszkanie jest w
    > całości spłacone. Jakie jest bezpieczeństo (lub niebezpieczeństwo)
    > zakupu tego lokalu?

    Według mnie niebezpieczeństwa nie powinno być, bo obciążone są prawa
    własności spółdzielni a nie prawa członka czyli włsanościowe
    prawo do lokalu. Zakładasz dla tego prawa własnościowego KW
    i masz tam czysty dział IV - hipoteki, który możesz sam sobie dowolnie
    obciążać. W tej KW w żadnym wypadku nie moga znaleźć się
    hipoteki spółdzielni.
    pzdr,
    JarekM