    From: Shrek <u...@d...invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kto winny w razie kolizji
    Date: Mon, 05 Sep 2011 18:26:20 +0200

    On 2011-09-05 18:07, Liwiusz wrote:

    > To raczej wpływa na lichość Twojej argumentacji, bo nie możesz się
    > tłumaczyć, że "nie mogłeś spodziewać się rowerzysty".

    W sumie mogłem się spodziewać wszyskiego i rowerzysty się akurat
    spodziewam tam zawsze. A rowerzysty miałem prawo się nie spodziewać - co
    najwyżej pieszego na rowerze;)

    > Przecież to żadne skrzyżowanie, to i żadne włączanie się do ruchu.

    Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów
    ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:

    3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów
    powolnych;

    Dalej:

    6) jezdnia - część drogi przeznaczoną do ruchu pojazdów; określenie
    to nie dotyczy torowisk wydzielonych z jezdni;

    dalej.

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.
    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    Więc jednak chyba jest.

    Shrek.