  • Data: 2011-09-05 16:46:39
    Temat: Re: Kto winny w razie kolizji
    Od: Shrek <u...@d...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-09-05 18:27, Bydlę wrote:

    > Czyli rowerzysta uderzyłby w samochód będący na chodniku.

    Nie, chodnik się "kończy" przed jezdnią i skręca w drogę wewnętrzną po
    obu jej stronach.

    http://tiny.pl/h56mc

    Rowerant z NE, a ja z parkingu - podobnie jak ten srebrny.

    > Dalej nie
    > wiemy, czy kierowca zachował należytą ostrożność

    Wytaczałby się na półsprzęgle ze spacerową prędkością (jak zawsze w tym
    miejscu)

    > i czy skorzystał a
    > pomocy innej osoby,

    Nie.

    > Ale i to nie rozwiązuje problemu rowerzysty - jechał bezpiecznie?

    Myślę, że około 30 km/h po wąskim chodniku (po którym akurat nie wolno)w
    nocy bez oświetlenia wystarczy za komentarz;)

    > Bo IMHO winni byliby obaj - jeden za wyjechanie zbyt szybko,

    Zbyt szybko, czyli jak - na półsprzęgle - w zasadzie wolniej już się nie da.

    > Miałem na myśli bardziej teoretyczne rozważania, gdyż bez obejrzenia
    > filmu nikt z nas nie będzie w stanie ze 100-procentową pewnością
    > odpowiedzieć, kto zawinił.

    Czysto teoretyczne i mam nadzieję, że takie pozostaną, bo akurat na
    rowerantów to wyjątkowo uważam, a że sam jeżdze, to wiem jak to z
    drugiej strony wygląda.

    Film by był z kamery przemysłowej - średniej jakości, ale do określenia
    prędkości samochodu wystarczy, z rowerantem gorzej, bo raz, że bez
    oświetlenia, dwa, że jedzie prosto na kamerę. Choć i druga by coś
    złapała. Załóżmy, że zdarzenie wyglądałoby dokładnie jak je opisałem, i
    mamy nagrania, żeby uniknąć gdybania. Ciemno, samochód na półprzęgle
    (trochę wolniej niż przeciętny pieszy) rowerant bez światełek około
    30km/h bliżej prawej strony chodnika niż środka, bum w miejscu oznacznym
    na mapie "tu".

    Shrek.

    Shrek.