    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 13 Aug 2011 11:33:16 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Kto odpowiada za promotora pracy dyplomowej?

    On Sat, 13 Aug 2011, John Smith wrote:

    [...nie do mnie...]
    > Lecz nadal moje pytanie aktulane.. tylko ujmę to inaczej.
    > Za co do cholery odpowiada promotor?

    Przyjmijmy za 100% słuszny Twój własny opis, OK?
    No to wychodzi że "za merytorykę".
    Zgadza się?

    > Skoro wg. niego pracę napisałem na ocene BARDZO DOBRA!!!

    Merytorycznie. Zgoda.

    > Czy to doczytałeś czy celowo opuściłeś by Twój pokręcony wywód miał szanse
    przebicia?

    A czy Ty doczytałeś, ze napisałeś iż uczelnia zdyskwalifikowała pracę
    z powodu FORMY?
    Nawet jeśli promotor nie wywiązał się z obowiazków *wobec uczelni*, to
    za mało aby miało dać automatyczne skutki *dla Ciebie* :(

    Twój przypadek trochę przypomina pretensje (czasami zdarzające się
    na grupach) np. do notariusza.
    Że czegoś tam "nie dopatrzył".
    Zasadniczo racja, można by się spodziewać, że pomoże klientowi zeby
    onże nie wtopił.
    Ale *niekoniecznie* wszytkie takie oczekiwania mają umocowania
    w *obowiązkach* notariusza, i *formalnie* jest czysty, jeśli
    rzeczywiście "przeczytał i klient powiedział ze tak ma być".

    Żeby nie było: w każdym z takich przypadków pojawia się pytanie
    "jak tak można", skierowane wobec profesjonalisty.
    Ale owo pytanie o charakterze etycznym nie przekłada się na
    *prawa* "poszkodowanego" klienta czy petenta.

    IMVHO, jeśliby uczelnia *chciała* przyuważyć że to nie Twoja
    (znaczy co najmniej nie tylko Twoja) "zasługa", to by to zrobiła.
    Jeśli nie będzie chciała, pozostaje powtórzenie operacji tak
    jak napisałeś.
    A promotor... cóż, nauczył się na Twoim przypadku.
    A przynajmniej na to wygląda.

    pzdr, Gotfryd