  • Data: 2003-12-27 23:01:39
    Temat: Re: Ksiegarnie wysylkowe.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Brodek" <B...@r...NIE.ODPOWIADAM.pl> napisał w wiadomości
    news:bskv9b$m8t$1@SunSITE.icm.edu.pl...

    > Tak jak sam sobie poradziłeś - do prokuratury.

    Niekoniecznie.

    Po pierwsze z reguły drobnym druczkiem na tym pierwszym zamówieniu jest,
    że zapisujesz się na minimum dwa lata do klubu - no przynajmniej w znanych
    mi wypadkach było. Jeśli nawet nie ma, to jest wzmianka o wyrażeniu zgody
    na regulamin oraz informacja, że regulamin jest w biurze organizatora. Tak
    więc jest to forma umowy cywilnoprawnej i nie jestem przekonany, czy to
    wydawnictwo nie wygrało by sprawy przed sądem cywilnym.

    Po drugie prokuratura bardzo szybko odbiła by piłeczkę wydają odmowę
    wszczęcia postępowania w tej sprawie, albowiem żądanie zapłaty należności,
    choćby bezsensownej wyłudzeniem nigdy nie będzie. Tym bardzie
    oświadczenie, że jak tych pieniędzy nie dostanę, to pójdę do sądu. To
    wolno każdemu. Najwyżej sąd cywilny uzna, że powód nie ma racji. W
    przeciwnym wypadku każda przegrana przez powoda sprawa cywilna powinna się
    kończyć sprawą karną.

    Wydawnictwo mogło odpuścić, ale równie dobrze mogli złożyć pozew do sądu i
    za jakiś czas przyjdzie wezwanie. Mają na to sporo czasu.