  • Data: 2004-09-21 10:41:28
    Temat: Re: Ksiadz, nagrobek i 10%
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 18 Sep 2004, CR wrote:
    [...]
    >+ jest to kwota ok 600zl/20lat - to chyba cos jest.(rodzaj
    >+ czynszu... za bycie tam).

    Zgoda.

    >+ wykorzystywanie tego kawalka ziemi(na ktorej jest pomnik)
    >+ zalezne jest od ciebie

    Zgoda.

    Mam pytanie: jest sobie właściciel lokalu na parterze.
    Czy widzisz przeszkodę w ustaleniu czynszu "na sklep" w taki
    sposób: "to zapłaci mi Pan 350 zł opłaty stałej co by mi na
    podatek starczyło a do tego 1% obrotu oraz 5% dochodu policzonego
    tak jak dla podatku" - jest coś nie tak ?
    K.C. wymaga "kwoty umówionej" - jest umowa, pasuje...
    Owszem, *zależy od wykorzystania* przedmiotu najmu.
    Jakiś przepis zabrania ?

    [...]
    >+ to powinno sie ustalic kwote, a nie uzalezniac oplaty od m.in
    >+ zasobnosci majatkowej [ceny pomnika].

    Może od "zasobności" byłoby nieelegancko, ale to jest raczej
    "od obrotu" jak w przykładzie "na sklep" ! :]
    Do tego ile majątku ma właściciel sklepu nic nie mamy - ale
    do obrotów w najmowanym sklepie i owszem...

    To tak "na zimo" i bez wnikania czy komu "pomnik" potrzebny
    i czy cmentarz a sklep to jedno... sam czynsz o którym piszesz
    rozważam...

    pozdrowienia, Gotfryd