    From: "Krzyś" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kserowanie dowodu
    Date: Mon, 17 Sep 2007 12:50:16 +0200

    <ciach>
    > Są też inne ustawy i rozporządzenia. Zależy jakie sprawy załatwiałeś, bo
    > one mogą być regulowane innymi przepisami zezwalającymi na żądanie takich
    > danych.
    Załatwiałem kilka niezależnych od siebie spraw, ale dla przykładu
    likwidacje szkody komunikacyjnej.
    Prawo regulujące działanie ubezpieczalni nie nakazuje przekazania takiej
    firmie ksera D.O.

    > Poza tym ustawa o ochronie danych osobowych dotyczy zbiorów danych,

    z tego co mi wiadomo nie tylko ale może się myle choć rzecznik praw
    obywatleskich też by musiał być w błedzie.

    > a nie w ogóle ochrony pojedynczych danych. Jeśli podmiot jest uprawniony
    > do przetwarzania danych na podstawie przepisów prawa albo zarejestrował
    > własną bazę,
    Może przetważać tylko w niezbędnym zakresie
    dla przykładu po co z.u. np moje zdjęcie?

    > a Ty dobrowolnie wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych albo dane te są
    > prawem wymagane, wszystko jest ok.
    Własnie problem w tym że nie są - nie ma przepisu żadnego który mi nakazuje
    w takich sytuacjach dostarczyć kserokopie DO, lub tego zabrania.

    >Poszukałbym przepisów, które regulują te sprawy, jakie załatwiasz, a nie
    >tylko ustawy o ochronie danych, bo tamte przepisy mogą określać, jakie są
    >niezbędne dokumenty.

    > Możesz wskazać jaki?

    http://skroc.pl/911b

    lub w całości

    http://209.85.135.104/search?q=cache:qtCQRjROz58J:ww
    w.ochrona-danych.umk.pl/orzecznictwo/doc/wyrok-2001-
    12-19.doc+czy+mo%C5%BCna+%C5%BCada%C4%87+kserokopii+
    dowodu+osobistego&hl=pl&ct=clnk&cd=9&gl=pl

    Pozdrawiam
    Peter