    From: "Jan Kowalski" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Kredyt hipoteczny, księga wieczysta, a kupno mieszkania.
    Date: Tue, 30 Aug 2005 10:25:08 +0200

    > ale jeszcze nie złożył do sądu papierów o wpisanie hipoteki. Kredyt
    > podobno
    > obecnie spłaca poprzez comiesięczną wpłatę kwoty ubezpieczenia. Czy w
    > takiej sytuacji kupno takiej nieruchomości będzie ok ??? Księga wieczysta
    > jest czysta, ale z drugiej strony jest umowa z bankiem właściciela o
    > kredyt
    > hipoteczny na to mieszkanie. Czy należy się tutaj czegoś bać ???

    Hipoteka powstaje z chwilą wpisu do księgi wieczystej, jednakże wpis ma moc
    od dnia złożenia wniosku, dlatego sugerowałbym zbadać dokładnie, czy nie ma
    wzmianki o wniosku o wpis hipoteki.

    > Co będzie
    > jeśli takie mieszkanie się zakupi (czyli to już ja będę właścicielem w
    > księdze wieczystej), a obecny właściciel nie będzie spłacał kredytu ???

    Jeśli hipoteka będzie obciążać mieszkanie - będziesz musiał płacić albo
    znosić egzekucję z nieruchomości. Jeśli wniosek o wpis hipoteki nie zostanie
    złożony przez wnioskiem o wpis Ciebie jako własciciela - to nie będize Twój
    problem, otrzymasz nieruchomość z czystym kontem. Dlatego warto sprawdzić
    stan KW w dniu transakcji.

    JK