  • Data: 2021-08-05 15:55:03
    Temat: Re: Kradziez wartosci 300 zl
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 5 Aug 2021 15:19:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Żeby biegły mógł stwierdzić, że dowodowe odbitki palców są tożsame z
    > materiałem porównawczym musi ujawnić 12 charakterystycznych punktów
    > tożsamych na obydwu. Weź bądź uprzejmy nasmarować sobie tuszem do
    > stempli paluszki, a następnie chwycić tego dinksa do otwierania drzwi i
    > zobaczyć, ile zobaczysz.

    Ja bym tam raczej grzybka obejrzal - pewnie chropowaty.
    Ale ... nie sprawdzisz, to sie nie dowiesz ...

    > A i jakby Ci wyszło 12, to pomyśl, ze gość nie
    > będzie z namaszczeniem tego macał, tylko będziesz miał je przesunięte.
    > Do wewnętrznej strony klamki, to się nie wypowiadam. Nie słyszałem, by
    > ktoś próbował.

    U mnie w fordzie grzybkow nie bylo. Najlatwiej bylo pociagnac za
    klamke wewnetrzna.
    Ale potem trzeba bylo jakos drzwi otworzyc - klamka zewnetrzna sie
    narzuca.

    > Jeśli to klamka zewnętrzna, to żaden to ślad, bo gość
    > mógł sprawdzić, czy nie są otwarte i nie otwierając odejść.

    Ja mam was uczyc? Moze i odejsc, ale to jednak usilowanie kradziezy.
    Bez wlamania.
    Rewizje zrobic, zamknac na 3 miesiace - posiedzi, to sie przyzna :-)

    > Większość
    > elementó samochodów jest chropowatych dla zwiększenia tarcia, a to
    > powoduje, że nie masz odbitki linii papilarnych, tylko jakieś kropeczki.

    Ale zakladasz, czy lepiej sprawdzic.

    > Z kierownicy z kolei nie bierze się śladów, bo jest masa kierującego i
    > masz po prostu siateczkę.

    Ostatnie powinny byc w miare czytelne.
    A kierownica chropowata ... byla, teraz jest wyslizgana :-)

    > Jeśli sprawca faktycznie usiadł w samochodzie,
    > a nie nachylił się przez okno, albo nie klęknął na siedzeniu, to można było:

    Radia przez okno nie wyciagnal. Wsiadl, cos mamipulowal - latwo
    dotknac.

    > - zabezpieczyć ślad zapachowy - ale musiałby tam dłużej siedzieć;

    a potem pies pogoni do osoby pachnacej ... samochodem?

    > - zabezpieczyć mikroślady z fotela (tu nawet kolano wystarczy);

    Tylko musisz wytypowac sprawce.
    A spodnie ... z sieciowki czy marketu - tysiace takich sa ...

    > - wymaz DNA z tego dinksa od otwierania drzwi, ale to się od kilku lat
    > robi.

    Pot, resztki naskorka ?

    > Którego? Przy czym czasem się pod publikę oczywiście opyla wszystko.
    > Czasem się trafia na miejscu zdarzenia na oszołoma, co to wie lepiej co
    > i jak.

    Ja musze policjantow pochwalic - zlapali mi zlodziei w aucie na
    goracym uczynku.
    A i tak odciski zbierali.
    Po co, na co - na pewno nie dla mnie, i nie dla publiki - ktorej po
    nocy nie bylo...

    > Jeśli chodzi o kierownicę, to trzeba by było ją zdemontować i wsadzić do
    > komory cjanoakrylowej. Potem będziesz ją miał w takiej skorupce, jakbyś
    > "kropelką" oblepił. Oczywiście możesz ponownie zamontować, ale raczej
    > mało kto to robi. Koszt kierownicy z montażem jest pewnie większy, niż
    > rzeczy skradzionych. Ale uwierz, że jakbyś się uparł, to bym to zrobił.
    > Jak dotąd w mojej kilkudziesięcio-letniej karierze nie zdarzyła się
    > osoba chętna na takie przedsięwzięcie.

    Jest to jakis argument, szczegolnie jak sie tak przedstawi :-)

    Tylko zaraz ... jak klej tak ladnie oblepia, to jaka jego uzytecznosc?

    No i jak zdemontowac kierownice nie zacierajac sladow?

    > Natomiast robi się takie rzeczy
    > przy wypadku z ofiarami i ucieczką kierującego. Zdejmuje się nakładki na
    > pedały, kierownicę i gałę dźwigni biegów, natomiast nie pyli się tego.

    J.