    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Koszty kontroli skarbowej
    Date: Tue, 4 Jan 2011 23:23:56 +0100

    Użytkownik "Mruk" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ifvusn$pi1$1@node1.news.atman.pl...

    > Urzędniczka US daje przedsiębiorcy do wypełnienia pełnomocnictwo (druk).
    > Na bazie pełnomocnictwa podobno US sam poprosi bank o niezbędne dane.
    >
    > Pytania:
    >
    > 1. czy trzeba podpisać takie pełnomocnictwo ? (bez sensu, jak daje to
    > pewnie nie trzeba)

    Dane dotryczące operacji bankowych są chronione parwem bankowym. Twoje
    zwolnienie Banku z tajemnicy upraszcza sparwę proceduralnie. Odmówisz, to i
    tak te dane wyciągną, tylko bedzie dłużej trwało.

    > 2. Czemu US sam nie może ustalić w banku co trzeba ? Koszty druku? Jak
    > przedsiębiorca da pełnomocnictwo to US wystąpi w swoim imieniu czy w
    > imieniu przedsiębiorcy ?

    Przeczytaj ten dokument. To powinnio być oświadczenie, ze zwalniasz bank z
    obowiazku zachowania tajemnicy bankowej.

    > 3. kto zapłaci za wydruk? Przedsiębiorca ?

    Bardzo dobrze postawione pytanie. Po pierwsze wątpię, by bank zarządał
    takiej opłaty. Jak zarząda, to Urząd przeprowadzi kontrolę krzyżową i będą
    musieli im te dane udostępnić.

    > 4. Czy to nie lekka przesada oczekiwać od przedsiębiorcy pokrywania
    > takich kosztów ?

    Nie chce mi sie szukać, czy masz obowiazek te wyciągi przechowywać. Ale
    jeśli nawet masz, to nie sądzę, by grzywna za ich brak przekroczyła 32
    tysiące złotych.

    > 5. jakaś podstawa prawna aby wymigać się od zapłaty za ten druk w banku ?
    > Nie może sobie US wyjąć to z banku bez kosztów lub płacąc samemu za np.
    > wersję elektroniczną ?

    Moim zdaniem może. Poza tym nie powiesz mi, że koszt wydruki strony wynosi
    10 zł. To cena zaporowa banku, by im nie zawracać głowy.