  • Data: 2022-04-26 15:41:50
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 26.04.2022 o 14:48, Olin pisze:

    > Podali to, co im wyszło z badań klinicznych.

    I tak się akurat składa, że była to (niespodzianka;)) skuteczność
    przeciw zachorowaniu:P Wbrew obowiązującej definicji podali? No to kto
    to dopuścił, skoro podali nie to co trzeba?

    > Nie da się zrobić szczepionki
    > dla mutacji, której jeszcze nie ma,

    No i dlatego nie działa... To może zamiast udawać, że działa należy
    zugrejtować? Tym bardziej że technologii mRNA to dość proszte i szybkie
    do zrobienia? A... już zamówiliśmy... Nie da się odkęcić? Mówią że
    nie... No nie przemyśleliśmy... trudno, będziemy szczepić starą i udawać
    że jest w pytę. Dziś minister choroby nawet przedłużył ważność certów na
    bezokresowe.

    > ani nawet oszacować skuteczności

    To akurat się da oszacować. Problem z trafnością takiego oszacowania,
    ale wiadomo, że będzie w dół.

    > (jakkolwiek definiowanej) dla okresu dłuższego niż czas trwania testów; to
    > potrafią tylko foliarze.

    My tu gadu gadu, ale mamy nowe warianty. I jak tam odporność? Działa?
    Niedziała? Bo anglicy piszą że po 20 tygodniach nie ma odporności - a 20
    tygodni to już ma większość na liczniku.

    > Tak dla przypomnienia: w Polsce szczepienia na ospę prawdziwą wprowadzono w
    > 1951 roku, a w 1963 roku była epidemia we Wrocławiu (99 zakażeń, 33 zgony),
    > więc te legendowe szczepionki wcale nie były takie wspaniałe, czyli dające
    > stuprocentową i dożywotnią ochronę. Obowiązek szczepień zniesiono dopiero
    > po 30 latach.

    No i? Co to zmienia w zakresie definicji skuteczności szczepionki?

    > Żeby nie było tylko archiwalnie: w 2019 roku w Polsce zarejestrowano 5321
    > zachorowań na gruźlicę, a przecież szczepienie jest obowiązkowe i dodatkowo
    > mamy odporność stadną, czego o kowidzie nie można powiedzieć.

    No patrz pan. A teraz mamy ponad 6 milionów przypadków w dwa lata - w
    czasie gdy były już szczepionki 3 miliony. Co próbujesz porównać? 5
    milionów do 5 tysięcy? No i dalej - nijak nie zmienia to definicji.

    Aż sprawdziłem sobie czy mi się coś z tą definicą nie ubzdurało.Najpier
    PZH - nie, no ale jak ktoś juzpodsumował polskie instytucjie to żadni
    naukowcy a dobra zmiana. O jest WHO "Vaccine efficacy, effectiveness and
    protection"

    https://www.who.int/news-room/feature-stories/detail
    /vaccine-efficacy-effectiveness-and-protection

    yupi - jest

    A vaccine's efficacy is measured in a controlled clinical trial and is
    based on how many people who got vaccinated developed the 'outcome of
    interest' (usually disease) compared with how many people who got the
    placebo (dummy vaccine) developed the same outcome. Once the study is
    complete, the numbers of sick people in each group are compared, in
    order to calculate the relative risk of getting sick depending on
    whether or not the subjects received the vaccine. From this we get the
    efficacy - a measure of how much the vaccine lowered the risk of getting
    sick. If a vaccine has high efficacy, a lot fewer people in the group
    who received the vaccine got sick than the people in the group who
    received the placebo..

    Jednak efektywność szczepionki mierzymy zachorowaniami.. Nawet obrazkowo
    naryskowali

    można też prościej - za wiki:

    Vaccine efficacy or vaccine effectiveness is the percentage reduction of
    disease cases in a vaccinated group of people compared to an
    unvaccinated group.

    Co ciekawe gdzieś wyczytałem, że żeby szczepionka została dopuszczona
    musi mieć skuteczność większą niż 50%, ile trwają badania dopuszczające
    - bo jeśli więcej niż 14 tygodni to średnia skutecznośc na omicron
    wypada wedle mojej szurskiej strony z uk i gov w nazwie pozniżej 50% w
    14 tygodni więc formalnie ta szczepionka nie zostałaby obecnie
    dopuszczona do obrotu. Z tym że zdaje się dopuszczono w trycie
    przyspieszonym i trzecia faza trwa nadal. No i już widać, że trzeciej na
    obecny wariant... nie przejdzie. I co teraz - czekamy na zakończenie
    trzeciej fazy żeby wycofać dopuszczenie a dopóki działa to w trycie
    przyspieszonym na podstawie drugiej fazy testów klinicznych to udajemy
    że nic się nie stało?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!