    Date: Tue, 26 Apr 2022 09:14:51 +0200
    Subject: Re: Korelacja
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <625aa11d$0$477$65785112@news.neostrada.pl> <t3ec56$9sp$1@gioia.aioe.org>
    <625aceed$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3f9lr$1jj8$1@gioia.aioe.org>
    <625bae3d$0$489$65785112@news.neostrada.pl>
    <t3hubj$153g$1@gioia.aioe.org>
    <625d0cac$0$469$65785112@news.neostrada.pl>
    <2p97K.138660$Mih.86745@fx05.ams1>
    <625d3f77$0$457$65785112@news.neostrada.pl>
    <S5m7K.111513$f91.56194@fx09.ams1> <t3lkn9$41r$1@gioia.aioe.org>
    <s228K.423405$Lc1.46000@fx12.ams1>
    <6260dc1c$0$467$65785112@news.neostrada.pl>
    <Ano8K.396350$F_q1.228698@fx01.ams1>
    <626237c2$0$451$65785112@news.neostrada.pl>
    <s1I8K.244997$Xa1.3507@fx10.ams1>
    <6263836c$0$483$65785112@news.neostrada.pl>
    <v029K.430527$Lc1.332269@fx12.ams1>
    <6264f09e$0$449$65785112@news.neostrada.pl>
    <9km9K.289203$2OB.5976@fx09.ams1>
    <62663329$0$452$65785112@news.neostrada.pl>
    <EFG9K.249908$Xa1.25191@fx10.ams1>
    From: Shrek <...@w...pl>

    > Ja "ICH" nie bronię w poszczególnych decyzjach, bo zdaje się wszędzie
    > była kupa kretynizmów - u mnie np. w czasie najbardziej restrykcyjnego
    > lockdownu, gdzie w zasadzie to na zewnątrz mozna było tylko wyjść kupić
    > np. jedzenie, można było pójść do fryzjera. Wykoncypowalismy sobie, że
    > ktoś u góry, lub krewni królika mają tu jakąś obsesję. Ale pondad takimi
    > szczegółami to ograniczenia były konieczne.

    No ale ja się fundamentalnie nie zgadzam. Celem lokdałnów było
    zapobiegnięcie zapaści służby zdrowia przez dziesiątyki tysięcy
    hospitalizowanych. Jak więc wyjaśnić objęcie obostrzeniami _głównie_
    grupę, która praktycznie wcale ciężko nie chorowała? (ofiar poniżej 50
    było jakieś 5%.

    > No dobrze, to jak ten sabotaż tłumaczysz? Tzn kto i dlaczego?

    NIe przyznaniem się do złej oceny sytuacji wcześniej. - to był typowe
    "szybko a teraz biegniemy, zanim się zorientują że to bez sensu". Po
    prostu kontynuowaną złą strategię, bo trzebaby ludziom powiedzieć że ten
    pierwszy lokdałn to nie była do końca trafiona decyzja.

    Baa. To dalej działa - weź przekonaj kwiatka, że szczepionka straciła
    skuteczność skoro dla niego "dropped to almost no effect" oznacza że
    naukowcy napisali że działa:P Myślę, że właśnie stąd wynika
    kontyunuowanie fakapu. Nie pierwszy i nie ostatni raz, kiedy politycy
    idą w zaparte.

    > Problem w tym, że to nie tylko pis, więc z czego to wszystko wynika?

    NIe jestem pewny i IMHO należy to zbadać i dopilnować, żeby się nie
    powtórzyło. IMHO - parafrazując franciszka, wszyscy jesteśmi winni
    (oprócz dziwsza). Media nakęciły panike, społeczeństwo lubi sensację
    więc uwierzyło, że to ebola tylko bardziej zakaźna. No i domagało się
    grubych akcji. Domagało się, to dostało. Jak się sytuacja zaczęła
    odwrócać, to okazało się że mamy już religię kowidową a politycy wcale
    nie byli tacy chętni, żeby się ze swoich działań wycofać. Po pierwsze
    oznaczałoby że się mylili (a przecież dalej było poparcie społeczne dla
    walki z kowidem). Ponadto okazuje się, że można na tym zarobić i można
    wziąć społeczeństwo za mordę, co władzy zawsze pasuje. Tak jak zawsze
    piszę - jeśli prawo umożliwia (nawet w najbardziej szlachetnym celu)
    popełnienie władzy jakiegoś kurewstwa, to jest kwestią czasu aż to
    kurewstwo zostanie popełnione.

    > Cały czas wydaje mi sie, ze widzisz to na zasadzie jestem mądry bo
    > wszystko poszło lepiej niż się spodziewano i tak w zasadzie nie było to
    > potrzebne (co nawet epidemiologicznie prawqda nie jest, ale to
    > dygresja).

    No raczej poszło znacznie gorzej niż się spodziwano. Przynajmniej u nas.

    > A jakby nie było tych lockdownów a poszło gorzej to nie
    > miałbyś czasami pretensji, że tych lockdownów nie było?

    Być może bym miał. Co nie zwalnia z racjonalnej oceny tego co się
    odwaliło. Nie można prewencyjnie niszczyć gospodafek, prawa, edukacji i
    co jeszcze...

    > ale chyba niewiele jest miejsc
    > gdzie jakoś to porządnie ogarnięto.

    Zgadzam się, że to zdecydowanie ponadpisia sytuacja. Tym bardziej należy
    to przeanalizować, podsumować i wyciągnąć wnioski na przyszłość.

    > Jest zalezna ale niekoniecznie w taki sposób jak sugerujsze, - że
    > fabrykuje się wyniki pod sponsora.

    Nie tyle fabrykuje się pod sponsora, a po prostu nie finansuje się badań
    zespołów, które są wobec sponsora "mniej przychylne". NIe ma
    finansowania, nie ma krytycznych badań, jest naukowy konsensus. Przykład
    miałeś na dopuszczeniu - zbadano skuteczność, bo to "sponsor"
    potrzebował, trwałością tej skuteczności nikt sobie głowy nie zawracał.
    Nauka potwierdziła skuteczność szczepionki, kim ty jesteś, żeby na
    podstawie realnych danych kontestować zdanie tych naukowców:P

    > Nie mogę komentować poczynań PZH, ale nie są oni dla mnie synonimem nauki :)

    E no - wielokrtonie tu padały linki do ich strony. I wtedy były dobre.
    Agencja ocebnty technologi medycznych i taryfikacji też była ok, a jak
    się wypowiedziała krytycznie o testach, to okazało się, że już nie są
    ok. Cherry picking. Ośmieszające "naukę".

    > Środowisko względnie małe, a dzici idą za rodzicami :)

    To jeszcze chyba przed pisem było:P

    > Nie mam watpliwości, że inni też manipulują.

    Ja też nie. I trzeba miec tego świadomość a nie mówić, że "nasi"
    manipulanci są w sumie dobrzy i trzeba im bezgranicznie wierzyć.

    > Co więcej, jakaś
    > manipulacja (moderacja zachowań społecznych) jest MZ potrzebna. Kwestia
    > jak i w jakich granicach.

    Być może ogólnie tak. Ale jak już powiedziałem - każde możliwe kurewsto
    zostanie kiedyś przez wadzę popełnione. I trzeba mieć świadomość do
    czego to moze doprowadzić. Jak również świadomość manipulacji (ze
    wszystkich stron).

    > A bo Olin i Kwiat sprawili, że masz teraz uraz i wszędzie widzisz to
    > szurstwo :)

    Tak jak napisałem - pogadasz z nimi dłużej i zostaniesz szurem;)

    > A wiesz, że to trochę wygląda jak wasze dyskusje z Robertem? :) Tylko
    > polaryzacja jest w odwrotną stronę. Robert coś powie na zasadzie
    > przekory, że np. w plecaku mógł byc przecież rower, a Ty jesteś
    > przekonany, że on tak na prawdę uważa :)

    Zdaje sobie sprawę. Dlatego nie zostałem mimo wszystko antyszczepem:P

    > Oficjalnie nie ma najwyrazniej (w Polsce?) rekomendacji na kolejną
    > dawkę. U mnie zdaje się jest, ale to się na tyle często zmienia, że moze
    > już nie.

    W polsce (i chyba również w całej UE i USA) nie ma rekomendacji, w
    związku z czym nie ma możliwości przyjęcia kolejnej dawki - co wybija
    argument, że trzeba wziąć kolejny buster - nie da się. Więc obecnie
    szczepienie jest po prosu nieskuteczne.

    > To jest jeden z zapewne kilkunastu-kilkuset aspektów poczynań wirusa.

    No ale własnie o tych dwóch aspektach rozmawiamy w apekcie zarządzania
    pandemią - zaraźliwość i zjadliwość.

    > Nie są dostępne informacje nt. metodologi badań klinicznych szczepionek?

    Tyle co udostępnią. Skoro w sądzie trzeba walczyć aby udostępnić
    wszystko, to znaczy że prowadzący badania nie chce wszystkiego ujawnić.

    > I jakby wystarczały to miałoby duzo więcej sensu przymusić, niż jak
    > działanie czasowe jest mocno ograniczone.

    Być może - ale machanizmów rynkowych w tym nie ma, dwa że zamawiający
    postapił wbrew "naukowemu konsensusowi". Więc jak widać ten konsensus
    nie jest taki święty.

    -z-izraela-omikron-moze-wywolywac-lagodniejsza-choro
    be-niz-delta

    > Ale było o omikronie i, że nie podawano w polskiej prasie w sposób
    > śmiały i otwarty, że szczepionki moga tu być mniej skuteczne.

    Bo nie było. W oficjalnym przekazie dalej są skuteczne:P Zapytaj kwiatka:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!